Duiken, relaxen, mojito - Reisverslag uit Playa Santa Lucía, Cuba van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Duiken, relaxen, mojito - Reisverslag uit Playa Santa Lucía, Cuba van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Duiken, relaxen, mojito

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

22 Juni 2014 | Cuba, Playa Santa Lucía

Hallo allemaal,

Het is hier nu zaterdag avond iets voor 20u en we maken ons op om uit eten te gaan. We dachten nu in de nachtbus naar Havana te gaan, het liep allemaal wat anders.

Woensdag en donderdag hebben we ons ritme aangehouden en zijn we 's morgens gaan duiken en 's middags gaan relaxen. Met een mojito, cuba libre of gin tonic komen we de dagen heerlijk door. De duiken zijn steeds erg mooi. Mooie koraaltuinen, trumpet fish, lion fish, een grote reef shark en murenen komen we tegen. We zijn erg blij met de spullen die we hebben gekocht in NL (duik horloge, vinnen en bril en voor Mark zijn wetsuit). Elke avond is er live muziek bij de house band waarop de zanger met de broek op half zeven die over enthousiast de samba danst ons elke keer laat lachen. Daarna zijn er steeds optredens die een animatie team ver te boven gaan: een dansvoorstelling, komische show en noem maar op. Ook hebben we ons laten overhalen om soms mee te dansen en stond zelfs Mark hier op het podium te schitteren (en Jolien natuurlijk ook). Hoogtepunt van animatie team is de bingo om 17u, waar je een fles rum of een heel geroosterd varken kan winnen. Vooral om dat laatste lachen we ons suf, wat moeten wij met een heel geroosterd varken?

Vrijdag kregen we de kans om op duikexcursie te gaan: naar een eilandje en twee duiken doen en een seafood lunch. Leek ons een mooie afsluiter van de duiken hier. Dus om 9u stonden we paraat en hebben we vlak bij de vuurtoren gedoken. Hoogtepunt was een enorme kreeft die Jolien ontdekte, verscholen in een rotswand. Na de duik even naar het eiland toe, waar alleen een klein restaurant staat en helemaal niemand was. Dus hadden we dit kleine paradijs voor onszelf: prachtig wit strand en blauwe zee en heerlijk zwemwater. Tijdens de rust ontdekte een andere duiker op een paar meter van het strand twee reuze roggen die aan zwemmen waren. Snel het water in om te snorkelen met ze, ze waren ongeveer 1,5 a 2 meter groot en waren prachtig. Toen de boot in voor de laatste duik in Santa Lucia en genoten van het prachtige koraal en een murane die ineens uit zijn hol schoot op zoek naar een andere schuilplek. Na de duik weer terug naar het eiland waar we gingen lunchen en konden relaxen, was een heerlijk dagje zo!

Toen was het zaterdag en de dag dat we richting Havana zouden gaan, dachten we. Dus na het ontbijt de meeste spullen gepakt en Jolien ging nog even twee uurtjes op het strand liggen voordat ze zich ging klaar maken voor de reis. Ineens kwam Mark aangelopen die zei dat we een foutje hadden gemaakt: we gingen pas de 22ste naar Havanna en vandaag was echt de 21ste. Heeft blijkbaar helemaal verkeerd in ons hoofd gezeten en zo kwam het dat we onze taxi snel moesten verzetten. Via de duikschool was deze geregeld naar hier aangekomen was er niemand. Dus maar om 15u klaar gestaan om de taxi op te vangen en te zeggen dat we foutje hadden gemaakt, gelukkig kon hij er om lachen en wordt er voor morgen een nieuwe taxi geregeld, wat voelden we ons stom! Dus deze dag maar als extra relax dagje gebruikt en heerlijk op het strand en bij het zwembad gelegen, het is immers vakantie. Morgen dan echt richting Holguin, om vanuit daar de nachtbus naar Havana te nemen. Vanuit daar komt het nieuwe reisverslag.

Xx
Jolien en Mark