Goodbye Cuba - Reisverslag uit Zevenhuizen, Nederland van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Goodbye Cuba - Reisverslag uit Zevenhuizen, Nederland van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Goodbye Cuba

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

19 Juli 2014 | Nederland, Zevenhuizen

Hallo allemaal,

Hoewel we alweer drie weken terug had ik nog geen tijd (of zin) om het laatste verslag te schrijven. Het is nu of nooit, dus toch nog even een kort verslag van de laatste dagen.

Donderdag was de laatste dag in Cuba en hadden we na een ochtendje op het strand een BBQ lunch in het hotel. Na deze lunch namen we de transferia naar Havana waar we deze keer vooral door het oude gedeelte hebben rondgelopen. Er zijn prachtige pleinen en veel oude (vervallen) gebouwen. Het leukst was eigenlijk nog om het niet toeristische deel op te zoeken en te zien hoe het Cubaanse straatleven en de staat van de gebouwen daar is. Indrukwekkend om de vergane muren van een prachtig monumentaal pand te zien waarachter dan in een krot de mensen wonen. Ook de oude auto's blijven mooi om te zien. Na wat lekkere terrasjes en een wandeling langs de beroemde kuststrook gingen we weer richting hotel. Ook deze avond zijn we in het restaurantje in de buurt gaan eten, om zo de vakantie met een welverdiende mojito af te sluiten.

Vrijdag vlogen we pas einde middag dus hebben we er een lekker relax dagje van gemaakt door beetje aan het strand te liggen lezen en onze spullen te pakken. De nachtvlucht viel mij tegen, het systeem lag eruit dus geen films ofzo en slapen lukte niet. Door een kleine vertraging in cuba misten we onze aansluiting maar klm had uurtje later ook vlucht vanaf Parijs. En daar stonden mam en Martin ons al op te wachten en konden we lekker naar ons huis toe.

Al met al vonden we Cuba een fantastisch land. Er is enorm mooie natuur en een muzikale en relaxe cultuur. Het reizen en eten vielen alles mee, wij kunnen ons niet vinden in alle slechte verhalen die je op internet leest. Je hebt alleen iets meer voorbereiding nodig, omdat je zo gewend bent geraakt aan WiFi en navigatie. We willen zeker over paar jaar terug, we zijn enorm benieuwd welke veranderingen er allemaal gaan komen en welke impact dit op Cuba gaat hebben.

Xx Jolien en Mark
Mark en Jolien