Werken in Palo Alto – Silicon Valley - Reisverslag uit Palo Alto, Verenigde Staten van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Werken in Palo Alto – Silicon Valley - Reisverslag uit Palo Alto, Verenigde Staten van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Werken in Palo Alto – Silicon Valley

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

03 December 2017 | Verenigde Staten, Palo Alto

De afgelopen twee weken zijn voorbij gevlogen en ik schrijf deze laatste blog dan ook vanuit het vliegveld weer onderweg naar Mark en ons huisje. Het werken in Silicon Valley is totaal anders dan in Europa. Je weet nooit hoe je dag gaat verlopen en continue vinden spontane ontmoetingen plaats die weer tot volgende leuke activiteiten leiden. Nadat Mark was vertrokken ontmoette ik Roland (mijn oude manager die nu hier werkt en die dit geregeld had) en spraken we af wat mijn doelstellingen waren voor de komende twee weken. Dat was vooral nieuwe mensen ontmoeten (minimaal 20 nieuwe contacten per week); in gesprekken open feedback geven en vragen stellen die ertoe lijdt dat mensen weer verder komen en heel veel tijd nemen voor reflectie en rust om mijn gedachtegang over mijn werktoekomst te laten bezinken, nieuwe ideeën op te doen om zo mijn vervolg pad te kunnen identificeren.

De eerste dag hadden we verschillende meetings in San Franscisco en hebben we geregeld dat we bij een klant (PG&E - ook een energie/gas maatschappij) een workshop gaan geven volgende week. Dinsdag en woensdag waren gefocused op werken aan Plause (de start-up die Roland hier heeft) en een creatieve brainstorm met een gedragsdeskundige over het ervaren van exponentiele groei. Toen was het alweer Thanksgiving en heb ik een mooie tiramisu gemaakt en ben bij een Nederlands stel dat hier woont en hun vrienden Thanksgiving gaan vieren. Een echte kalkoen op tafel, met stuffing en natuurlijk thanks geven aan alles waar je blij voor bent. Vrijdag heb ik een rondleiding op de Stanford universiteit gekregen van Michael (een professor op Stanford) en hij nodigde me uit zaterdag met zijn vrienden naar de Stanford American Football game te gaan met de echte picknick vooraf. Een hele gave ervaring die ik niet snel ga vergeten!

Zondag sloeg mijn rugpijn die ik al had door en moest dus even langs de dokter voor wat spierverslappers. De week dus beetje rustig aan moeten doen met mijn rug maar gelukkig een succesvolle workshop kunnen geven bij PG&E en de Founders Day bij kunnen wonen waar heel veel startups zichzelf presenteren. Hele gave innovatieve ideeën gezien – de technologie en robotics komen er echt aan. Zo is eigenlijk de week voorbij gevlogen met ontelbare leuke ontmoetingen en veel tijd voor reflectie waardoor ik nu een stuk beter weet wat ik wil gaan doen. Al met al een super ervaring en zin om weer naar Nederland te komen. Ik heb vooral geleerd dat als je niet alles helemaal vol plant, er veel meer ruimte is voor prachtige spontane ontmoetingen en creativiteit.

Mark en Jolien

Actief sinds 18 Juli 2008
Verslag gelezen: 550
Totaal aantal bezoekers 35702

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2019 - 12 September 2019

Mauritius, Rodriguez & Réunion

23 November 2018 - 02 December 2018

Hawaii

07 November 2017 - 02 December 2017

USA West side

06 Juni 2017 - 24 Juni 2017

Honeymoon Tanzania & Zanzibar!

22 December 2015 - 14 Januari 2016

Borneo

07 Juni 2014 - 28 Juni 2014

Cuba: cigar and rum - here we come

11 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Abu Dhabi en Indonesië

26 Juli 2011 - 17 Augustus 2011

Thailand en Maleisië

26 Juli 2009 - 16 Augustus 2009

India 2009

24 Juli 2008 - 25 Augustus 2008

Indonesië: Sumatra, Java en Bali

Landen bezocht: