Links op de weg over Mauritius touren - Reisverslag uit Blue bay, Mauritius van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Links op de weg over Mauritius touren - Reisverslag uit Blue bay, Mauritius van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Links op de weg over Mauritius touren

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

30 Augustus 2019 | Mauritius, Blue bay

Maandag ochtend vertrokken uit het mooie Ravenala hotel en hadden we een leuke tour bedacht. Onze eerste stop was het visitor centre van het Black River National Park wat een grote grap was. Een klein hokje met een plaat op de muur waar de trails op stonden en waar je een foto van kon maken: niks leuke wandelkaarten ofzo. Dus met de foto op de iPhone een korte trail naar een uitzichtpunt gedaan waar we aapjes en mooie bomen en rivieren zagen. In de auto doorgereden naar Gorges viewpoint waar ook weer aapjes en een mooie vallei inclusief watervallen te zien waren. Ook een enorme vleermuis gezien, we zagen ze al ‘s nachts maar nu overdag zie je de prachtige kleurige kop en enorme reikwijdte. De Alexandria watervallen waren de volgende stop en ook deze waren erg mooi. Toen na een heerlijke linzen, bulgur, munt en geitenkaas salade (okee en Mark fish & chips) door naar het hotel in Point d’Esny. Na dr luxe van het vorige hotel weer even omschakelen Maarten strand ziet er erg mooi uit met een kamer met uitzicht op het volleybalveld en de ruige zee.

Dinsdag hebben we de tours geboekt en zijn we vervolgens in de auto naar het Vanille Nature Park gereden. Deze dierentuin staat vooral bekend om zijn breeding programma van schildpadden en krokodillen. Verder een mooie dierentuin met de Madagascar’s bekende maki als leuke toegift. Beetje bewolkte dag nog dus rest van de middag bij zwembad kunnen chillen. Het eten in het hotel is okay maar niet echt bijzonder. De middag snack met verse crêpes en soort groente oliebollen kunnen we wel waarderen. Woensdag staan we om 9u bij het boathouse klaar voor onze duiktrip, lekker op zijn mauritian komt de boot om 9:50 aan om ons op te pikken. We gaan door de golven heen in een achtbaan gevoelsmatige zee naar onze duikspot. Snel gear ophangen en het water in en onder duiken, werkt het beste tegen deze giga golven. Onderwater een mooie duik, leuke grot met kreeft maar ook opvallend hoe weinig kleurrijk koraal en lijkt vrij dood. De tweede duikspot dichter bij de kust is minder diep, en zijn al veel meer vissen te zien. Ook grappig allemaal hindoe beelden onder water.

Donderdag ook weer vroeg opgestaan om een tocht met een catamaran te maken, de bewolking is er helaas nog. Na eerst weer 40 minuten te wachten, blijkbaar is tijd hier ruim begrip, komt het busje en worden we met klein bootje naar prachtige catamaran gebracht. Heerlijk op het dek liggend komt de zon ook tevoorschijn en varen we naar Île aux Aigrettes. Prachtig eiland met witte stranden waar we 1,5h kunnen rondlopen en chillen. Het water is hier prachtig azuurblauw. Ondertussen staat de BBQ op de catamaran aan en kunnen we na boarding van onze lunch genieten, die echt heerlijk smaakt. We varen ondertussen een rivierbedding in en kijken hier naar een waterval. Terug op zee varen we naar een snorkel plek en kunnen we het water in plonzen. Het water is in ieder geval een stuk warmer dan bij onze duiken. We varen terug en door het all-in concept heeft mark genoeg rum-cola op voor een potje beach volleybal en een middagdutje voordat we bij Blue Bamboo een pizza en pasta eten voor de afwisseling. Het Chinese buffet in het hotel trok ons na een paar dagen buffet niet meer aan.

Nu is het vrijdag en zitten we in de terminal te wachten op onze volgende vlucht naar Rodriguez. Benieuwd wat we daar gaan zien en meemaken. Het is tot nu toe onze stom-vergeten vakantie met Mark die al zijn zonnebril in het vliegtuig liet liggen (gelukkig via lost and found terug) en ik vergat de flightbag in het hotel en op vliegveld was onze renstal car driver zo aardig mij nog heel snel op en neer te rijden zodat er precies binnen de tijd ingecheckt waren incl tas. Nu maar wat beter op de spullen letten...
Mark en Jolien

Actief sinds 18 Juli 2008