Le Reve, Death Valley & Sequioa - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Le Reve, Death Valley & Sequioa - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Le Reve, Death Valley & Sequioa

Door: Jolien & Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

13 November 2017 | Verenigde Staten, Fresno

Wat was het leuk op Fremont street experience (het oude deel van Vegas)… enorm televisiescherm boven je hoofd met licht en geluid en de meest bizarre mensen op straat die hopen wat geld te verdienen. Sommigen met talent (graffiti kunstenaar, saxofonist) en anderen met minder talent (volwassenen als baby in luier, oude gezette vrouw met boxer en naakte borsten). Je kijkt je ogen uit in ieder geval. Vrijdag hebben we besteed aan shoppen in een outlet centre die Mark al kende en voor het eerst wilde Mark liever shoppen dan mij. Mark heeft het vest en de shirts gevonden die hij graag wilde hebben en ik ook een vest en leuke all stars. S ‘avonds was het tijd voor mijn verjaardagscadeau: Le Reve show in het Wynn hotel. Eerst heerlijk sushi gegeten en toen in de dream seats (met televisiescherm voor backstage bij je voeten) genieten van deze show. Het is een show met water waarin dans, acrobatiek, muziek, show samen komt in een prachtige voorstelling. We keken onze ogen uit en zou zo nog eens willen gaan om alles wat ik miste te zien – er gebeurt namelijk zo veel! Als afsluiter bij de fonteinen van het Balaggio gekeken en toen richting ons hotel voor een kort nachtje.

Vroeg opgestaan gisteren want we gingen Las Vegas uit richting Death Valley. Na de auto op te hebben gehaald was het ongeveer een twee uur durende rit naar Dante’s View waar je een prachtig uitzicht hebt over Death Valley en Bad Water. Na een korte stop bij het visitor centre en een snelle lunch op naar Bad Water waar je over een zoutvlakte loopt op het laagste punt van het Westelijk Halfrond. Zelfs nu in november nog heerlijk warm en wat mooie plaatjes geschoten. Op de terug weg de Artist drive genomen door prachtige berglandschappen waar de bergen alle aardetinten hebben en je prachtige rotsformaties hebt. Zo zijn we de resterende middag door Death Valley naar Bakersfield gereden waar we genoten van alle uitzichten over bergen, rotsen, duinen, zoutvlaktes en nog veel meer. Vooral de uitgestrektheid en de grote verschillen in landschappen vonden we prachtig. Uiteindelijk waren we pas 19:30 in het hotel en zijn we snel een hapje gaan eten in een American grill restaurant (Hungry Hunter) en na goede spareribs meteen ons bed ingedoken.

Vandaag zijn we na het ontbijt weer in de auto gestapt richting Sequoia National Parks en Kings Canyon. Bij het visitor centrum een route gekregen waar we vooral voor de reuzenbomen (ja die van Bassie & Adriaan) gingen. Na een prachtige route door het park waar we herten tegenkwamen konden we richting Sherman Tree: de grootste boom (in massa) van de hele wereld. We hadden de tip gekregen om de Congress Trail te lopen dus hebben we een mooie wandeling door het bos gemaakt met gigantische bomen om ons heen – dan voel je je echt nietig. Leuk om de eekhoorns en spechten te zien werken en midden in het bos niks anders dan wind en de dieren te horen. Aan het einde van de route kwamen we uit bij de Sherman Tree waarna we weer naar boven konden lopen naar de auto. De autorit ging verder door de parken en zo kwamen we zojuist aan in het hotel in Fresno voor de nacht. Morgen weer onderweg naar Yosemite National Park!

• 13 November 2017 - 08:47

Adrie:

Hoihoi, wat zien jullie veel van de wereld!!! Super leuk om het te lezen.

Liefs van ons

• 15 November 2017 - 10:16

Corry:

Wat geweldig om te kezen wat jullie zien en beleven. De Grand Canyon lijkt me geweldig,maar zeker ook de andere dingen. Heerlijk genieten nog even. Liefs van ons

• 15 November 2017 - 10:16

Corry: