Pacific High Way richting San Fransisco! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Pacific High Way richting San Fransisco! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Pacific High Way richting San Fransisco!

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

20 November 2017 | Verenigde Staten, San Francisco

De krab was een groot succes: een gedeelde bucket waar je dan drie soorten krab mocht kiezen die in hun geheel op tafel worden gegooid met sauzen, maiskolven en gereedschap voor het kraken. Heerlijk gegeten samen met een goede fles Californische Pinot Grigio. Na een nacht slapen met de deur heerlijk open en het geluid van de zee op de achtergrond konden we na een ontbijtje in de zon buiten weer in de auto stappen. Route 1 naar het Noorden stond op het programma alleen bleken werkzaamheden onze plannen weer beetje dwars te bomen. Gelukkig konden we wel even bij de zee olifanten kijken die op het strand liggen – in seizoen met 15.000 en nu met wat minder. Vervolgens een stukje van highway 101 genomen om in Montery een hotel vannacht te hebben, onze laatste tussenstop voordat we richting San Fransisco gaan morgen.

Op vrijdag hadden we nog een mooie rit langs de kust voor de boeg voordat we aan zouden komen in San Fransisco. Tussendoor een stop gemaakt bij Pidgeon point waar een mooie oude vuurtoren staat en uitzicht op de oceaan (waar in sommige periodes dolfijnen en walvissen langszwemmen – helaas nu niet). Begin middag ingecheckt in ons hotel voor het weekend aan de Fisherman Wharf en toen de auto terugbrengen die we gelukkig hoger in de stad moesten afleveren. Gaf ons mooi de kans voor een stadswandeling en een bezoek aan Coit tower met een prachtig uitzicht over de stad. Door de vele hoogteverschillen is het goed om een route uit te kiezen die meer naar beneden dan naar boven gaat want het is echt steil soms! Door Chinatown terug gelopen waar we natuurlijk Dimsum en Dumplings moesten proberen. Uiteindelijk kwamen we weer bij Fisherman Wharf aan waar veel leven op straat is en leuke tentjes en natuurlijk de zeeleeuwen in de haven. Prachtig om te zien hoe deze dieren vechten om een plekje op de steiger en elkaar steeds er weer vanaf duwen.

Zaterdag hadden we geluk en scheen het zonnetje weer en gingen we fietsen huren om over de Golden Gate te fietsen. Heerlijke fietspaden en enorm veel te zien en dan de steile helling op om de Golden Gate op de komen. Prachtig uitzicht vanaf de brug met halverwege de bekende nood telefoons voor als je het niet meer ziet zitten en liever naar beneden springt. We zijn verder gefietst naar Sausalito en hier een korte stop gemaakt. Mark stemde in om verder te fietsen naar de volgende ferry stop in Tiburon en hier kreeg hij spijt van. De man met de hamer was al geweest en het biertje van de lunch hakte erin dus de volgende 10 mijl met best pittige heuvels waren geen pretje meer. Het was wel een hele mooie fietstocht met prachtige natuur en prima aangegeven routes. Gelukkig de ferry van 15:40 gehaald en zo konden we terugvaren naar San Franscisco langs Alcatraz met ook weer zeeleeuwen in het water. Klein stukje nog fietsen in San Franscisco om de fiets terug te brengen en toen voldaan even chillen in het hotel. ’s Avonds richting Alto Palo waar we mijn baas Roland zouden ontmoeten voor het diner en heerlijk gedineerd hier. Zondag was alweer ons laatste dagje in San Francisco en na een rustige opstart op zoek naar de bekende cable trams. Leuk om zo staand aan de achterkant alle films na te doen en door de heuvels van San Francisco te rijden. Bij Union Square uitgestapt en even bij Victoria’s Secret langsgegaan en toen rustig naar beneden gelopen. Natuurlijk nog even bij het bekende Lombard street gekeken waar de auto’s stijl naar beneden door soort park rijden (bekend van de achtervolgingen in de films). We hebben nog een lunch gehad bij Boudin – een bekende bakker waar de Chowders soep in een zuurdesembrood uitgeprobeerd moest worden. Daarna met de Uber naar het appartement in Alto Palo waar ik de komende twee weken zal verblijven. Hier wonen twee collega’s van innogy en hebben een gastkamer met aangrenzende badkamer en het hele appartement ziet er prachtig uit. Dus hier kan ik goed vertoeven. De ene collega vertrekt weer naar Duitsland op maandag en de ander is nu op vakantie dus ik heb alle ruimte. Ook kwam ik erachter dat het deze week Thanksgiving is en dus een korte werkweek (en ik moet op zoek naar adresje om Turkey te eten…) Als laatste avondeten hebben Mark en ik sushi gegeten en vanmorgen heb ik Mark op de taxi naar het vliegtuig gezet. Mark weer naar huis en ik starten met werken: om 9:30 mijn startmeeting in een echte Amerikaanse dinner – ik ben benieuwd!
Mark en Jolien

Actief sinds 18 Juli 2008