Las Vegas! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Las Vegas! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Las Vegas!

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

10 November 2017 | Verenigde Staten, Las Vegas

Dinsdagochtend vroeg richting Schiphol vertrokken om Mam en Martin daar af te zetten: zij gaan 5 weken door Nieuw-Zeeland reizen. Omdat ik een paar uur later vertrok vanuit Schiphol kon ik mooi hen afzetten, vervolgens mijn auto parkeren op Schiphol en toen nog samen met hen achter de douane afspreken. Erg leuk om hun zo bij hun gate af te zetten en ben benieuwd naar alle mooie avonturen die zij gaan beleven. Vervolgens kon ik de rest van de tijd doden in de KLM lounge en nog een paar uur werken voordat ik in de middag via Detroit naar Las Vegas vloog. Mark is al in Las Vegas sinds afgelopen donderdag om een project uit te voeren en zo kunnen we mooi work & pleasure combineren. Ik mag namelijk twee weken in Sillicon Valley bij onze innovation hub gaan werken en kon mooi via Las Vegas invliegen om zo eerst nog samen een roadtrip te maken.

Toen ik dinsdagavond Las Vegas tijd landde kon ik Mark en zijn collega’s in de bar van het MGM opzoeken waar zij net het afronden van het project aan het vieren waren. Twee wijntjes later was ik wel klaar om naar bed te gaan na de lange reis. ’s Morgens in het hotel ontbeten samen met Marjolein – collega van Mark – die weer naar huis zou vliegen die dag. In het hotel in de food corner kan je kiezen uit allerlei verschillende ontbijtjes waar ik het maar bij een smoothy heb gehouden en Mark ook een gevulde pannenkoek erbij nam (met sausages, ei, bacon…) Hier kreeg hij later de dag spijt van toen hij de middag voornamelijk op de WC doorbracht. Gelukkig knapte hij einde middag op en konden we Las Vegas en de strip gaan verkennen. We waren ondertussen van hotel gewisseld en slapen nu 3 nachten in het Four Points by Sheraton twee blokken van de strip vandaan.

Lopen over de strip was echt een ervaring. Je loopt door hotels met achtbanen, naast het vrijheidsbeeld en de Eiffel toren, door een jungle, de geweldige fonteinen van het Ballagio, terug naar de Romeinse tijd met overdekt een nagemaakt empirische sfeer (denk pilaren, beelden, fonteinen, marmer, muurschilderingen), naar Venetië met de Grand Canal en de gondels en dit onder altijd veel licht, geluid, tv-schermen en natuurlijk gokapparaten. Je kijkt je ogen uit en continue zeggen we ‘dit kan toch niet’, ‘bizar’ en ‘kijk dat dan’. In het beer park neergeploft voor een biertje/drankje aan de bar en toen gaan eten bij Battista Hole in the Wall die Mark kende van vorige klussen. Een Italiaan waar je een hoofdgerecht kiest, je dan altijd knoflookbrood, sla of soep en een cappuccino krijgt als eten en erbij komt wijn en water. Helemaal prima dus! Terug in het hotel snel ons bed in want drukke dag morgen voor de boeg.

Vanmorgen ging om 4uur de wekker omdat Mark zijn verjaardagscadeautje op de planning stond: helikopter vlucht in de Grand Canyon! Met een busje naar de terminal waar we eerst in een propeller vliegtuigje instapten voor een tocht van ongeveer 30 minuten waarbij we over de Hooverdam vlogen. Aan de rand van de Grand Canyon geland om daar over te stappen in de helikopter die ons in de Canyon vloog (4000 ft - 1200 meter naar beneden) met fantastische uitzichten. Super gaaf om zo te vliegen en deze prachtige speling van de natuur te kunnen zien. Beneden aangekomen konden we in een bootje instappen die ons over de Colorado river voerde en zo vanuit diep in het dal onze echo te horen en de rotspartijen van dichtbij te kunnen zien. Weer terug omhoog met de helikopter om toen in de hop off hop on bus twee uitkijkpunten te bezoeken. Eagles Eye had een sky walk waar je over een glasplaat in het luchtledige loopt en de diepte in kan kijken met prachtige uitzichten om je heen. Ook de tweede stop bij Hwai’ Bay Nyu Wa kon je over de rotsen lopen naar een oude mijnlift en prachtige uitzichten alle kanten op. Met super mooie foto’s en herinneringen terug in het kleine vliegtuig richting Las Vegas. Wat een top dag en prachtige ervaring! Vanavond het oude deel van de Strip verkennen.
Mark en Jolien

Actief sinds 18 Juli 2008