Yosemite, Mammoth snow & let’s go to the beach - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Yosemite, Mammoth snow & let’s go to the beach - Reisverslag uit Pismo Beach, Verenigde Staten van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Yosemite, Mammoth snow & let’s go to the beach

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

16 November 2017 | Verenigde Staten, Pismo Beach

Op maandag zijn we op weg naar Yosemite National Park gegaan en na de ingang konden we gelijk het pad naar Glacier Point volgen. Dit was volgens Connie een aanrader en inderdaad wat een prachtig uitzicht op de vallei. De watervallen staan op dit moment bijna allemaal droog maar de rotspartijen, El Capitan en de halve Dome staan prachtig op het plaatje. De uitgestrektheid en de rust op het uitkijkpunt daar kan je echt uren van genieten: één met de natuur. Na deze prachtige uitzichtpunten op weg naar Yosemite Village om het bezoekerscentrum te bezoeken en een kaart te bemachtigen. Vanuit de Village is het nog een goede 2,5u rijden naar ons dorp waar we slapen: Mammoth. We komen erachter dat we geluk hebben omdat we over de Tioga pass moeten die in de winter dicht is maar hij is nu nog net over – anders hadden we of nog 8u moeten rijden of een ander hotel moeten zoeken. De Tiago pass is indrukwekkend en prachtig om doorheen te rijden, een foto maken buiten is in de snijdende koude wind een uitdaging maar zeker de moeite waard. Na een mooie rit komen we aan in het prachtige ski-oord (!!) Mammoth waar de warme choco en de kachel op onze kamer staan te wachten.

Op dinsdag hebben we een chill dag ingepland waar we eerst een bezoekje aan de main lodge brengen. Hier kunnen we gondola naar boven brengen. Tussen alle skiërs en snowboarders lopen we er als toeristen grappig tussen maar boven op de top is het midden in de sneeuw genieten. Prachtige plaatjes in de zon en uitkijkend op de vallei waar de meeste sneeuwliefhebbers komen. Beneden aan de piste wat gegeten en rest van de dag lekker lui gedaan. Vandaag vroeg opgestaan want we hoopten nogmaals door de Tioga pass te rijden voordat vanmiddag en morgen de ijzel en sneeuw komen. Helaas ging dat plan niet door want de sneeuwstorm kwam eraan: er werd 4 feet sneeuw verwacht en meerdere wegen waren afgesloten. Terwijl wij ontbeten zagen we de eerste sneeuwvlokken al naar beneden komen en werd ons aangeraden om zuidelijk om Yosemite en Sequioa heen te rijden. Dus vandaag vooral een reisdagje gehad en rond lunch tijd zagen we dat we tijd genoeg hadden om door te rijden naar het strand om vanuit hier de beroemde Pacific Highway te volgen (route 1) naar San Francisco – hier hebben we de komende twee dagen voor en dan leveren we onze mooie auto ook weer in. Pismo beach (bekend onder de Hollywoodsterren van de jaren ’30) daar zijn we geland en gaan zo proberen om verse krab te eten: de lokale specialiteit.

• 20 November 2017 - 10:44

Corry:

Hoi lieverds, dan sta je zomaar in de sneeuw. Hadden jullie geen zin
    om te skiën? Heerlijk hoor zoals jullie genieten!

Mark en Jolien

Actief sinds 18 Juli 2008