Laatste dagen safari - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Laatste dagen safari - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Laatste dagen safari

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

14 Juni 2017 | Tanzania, Arusha

Het eten was weer fantastisch - de wortelsoep smaakte hier echt lekker en daarna verschillende gerechten zoals chicken massala die goed in de smaak vielen. De nacht was wat onrustig door toch wel de vele dierengeluiden om ons heen. Om 7u was het water weer in de douche gedaan en konden we douchen en ontbijten. Met een lunch box klaar zaten we 8 uur in de auto voor de laatste game drive door de Serengeti. In het midden van het pad loopt meteen al een wilde kat - die wij zouden aanzien als kleine luipaard als je niks zou zeggen. Onderweg spotten we ook op afstand drie keer een mannetjesleeuw met grote manen, erg cool. We spotten veel leeuwen onderweg die aan het jagen zijn en ineens zit er midden op de weg een cheetah die rustig van ons wegloopt. Wat gaaf! Na de ochtend rijden we rustig richting de uitgang van het park en vervolgen onze weg naar Karatu waar we vanavond slapen. We rijden al langs de krater die we morgen gaan bezoeken. In Karatu ziet Eileens tree inn er prachtig uit en kunnen we op ons terrasje genieten van een late lunch. Daarna richting het zwembad want we zitten onder een stoflaag. 's Avonds eten we hier ook, na een groentesoepjes een heerlijk buffet met oa coconut Rice en coca cola beef stew. Het is avocado seizoen en deze zijn echt super lekker elke dag.

Vanmorgen vroeg opgestaan zodat we om 6:20 klaarstonden om naar de Ngorongongo krater te gaan. In deze krater leven de big5 samen en heb je dus kans om ze allemaal te spotten. De big5 zijn de 5 diersoorten welke het moeilijkst op te jagen zijn per voet en bestaan uit Afrikaanse olifant, luipaard, leeuw, buffel en de neushoorn. Van de 5 moesten we alleen de neushoorn nog spotten. Na een hobbelig pad naar beneden rijden we zo de krater in en gelijk zien we een groep leeuwen met een karkas. Eindelijk dan toch twee mannetjesleeuwen van dichtbij, 1 zit zelfs naast de auto en komt nog even voorlangs gerend wanneer er mot in de groep is en pappa moet ingrijpen. Ook jakhalzen zwerven om de groep heen hopend op wat left overs. De krater is erg mooi en indrukkend en overal zwerven prachtige dieren rond, hyena's steken voor onze neus over en ook nijlpaarden durven eens uit het water te komen. Contact met andere gidsen maakt duidelijk dat de neushoorn niet gevonden wil worden vandaag en hebben wij dus mooi nog een doel voor een volgende safari reis :-) De terugweg naar Arusha maakt Jolien vooral heerlijk hobbelend slapend mee en 's middags met een pizza en een verse juice bij hiet zwembad nog een uurtje chillen. Ook vanavond weer een soepje en lekker eten en dan op tijd naar bed want morgenochtend vertrekt onze vlucht naar Zanzibar voor de tweede helft van de huwelijksreis. Het eerste deel met de safari was echt fantastisch, de game drives is helemaal ons ding en we hebben elke minuut genoten. Vandaag ook een preview van de bruiloft foto's ontvangen en die zijn ook wow!

• 14 Juni 2017 - 23:53

Corry:

Lieve Jolien en Mark,
    Bij een krater denk ik aan een smalle trechter, maar hierin leven dus allerlei dieren. Wat zien jullie ongelooflijk veel; verheug me op de foto's. Liefs van ons
Mark en Jolien

Actief sinds 18 Juli 2008