Diving@Zanzibar - Reisverslag uit Nungwi, Tanzania van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Diving@Zanzibar - Reisverslag uit Nungwi, Tanzania van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Diving@Zanzibar

Door: Jolien en Mark

20 Juni 2017 | Tanzania, Nungwi

Na een heerlijke safari vlogen met een klein vliegtuigje vanaf Kilimanjaro naar Zanzibar - een kort vluchtje. Daar werden we opgewacht door een busje van Spanish Divers waar we een duikpakket hadden geboekt. Dwars over het eiland naar het noorden toe naar het toeristische plaatje Nungwi dat bekend staat om zijn duikspots. We sliepen in Langi Langi Inn waar we in een mooie tuin waar de konijnen, kippen, kleine geitjes losliepen voor ons terrasje. Mooi hotel en mooie kamer en na een korte stop bij het duikcentrum lekker op het zonneterras op palen boven de oceaan gelegen en een childagje genomen.

De volgende ochtend was vroeg opstaan voor onze eerste duiken op Zanzibar. Het duikcentrum zag er super goed uit en met een mooie boot richting Mnemba om op zoek te gaan naar dolfijnen. Op de heenweg meteen geluk en naast ons zwom een groep dolfijnen en maakten wat sprongen uit het water. Onder water kwamen we ze ook nog even tegen, toen een groep van 12 ineens naast ons zwom. Na de duik worden we op de boot verrast met kleine snacks wat lijk op donuts, sinaasappels en watermeloen wat echt allemaal heerlijk smaakt. Na de tweede duik vaart de boot weer rustig terug richting de duikschool waarna we hongerig zijn voor de lunch...

Eigenlijk zagen al onze dagen op Nungwi er zo uit: op tijd opstaan en ontbijte n, naar de duikschool lopen en de boot op. Twee duikjes maken, lunchen, en dan smiddags chillen op de zonnebedden bij de zee of het zwembad. Wel twee dagen wat bewolking gehad en een bui, gelukkig met eten en buiten zijn geen last van gehad. Einde middag dan vaak cocktail drinken en dan ergens eten. Vooral de laatste avonden bij een gaaf rooftop terras goede cocktails gevonden en dan beneden op het strand eten. Ook een avond op het strand gegeten waar je van de kraam je visje uitzoekt waarna de uitgekozen lobster (voor 14 euro goede prijs zouden we zeggen) de bbq op gaat. De 8 duiken gingen allemaal goed, maar na de eerste duik met dolfijnen waren ze niet echt spectaculair - misschien zijn we verwend geraakt. Op sommige plekken mooi koraal en veel vis, maar ook plekken met veel duikers en weinig te zien. Doordat de schildpad ook op gevist wordt voor avondeten hebben we er hier maar 1 van gezien. Verder mooie tuinen, blue spotted sting rays, murane, piperfish, trumpetfish, barracuda, octopus en vele andere soorten gezien. Het water is wel overal 27 graden dus dat was weer heerlijk. Morgen rijden we naar Stone Town waar we de laatste dagen zullen vertoeven. De vakantie vliegt alweer voorbij...

• 20 Juni 2017 - 21:00

Almaz Wijkel:

wou duiken met dolfijnen staat ook nog steeds op mijn lijstje...
    geniet er nog even lekker van

liefs uit het hele hele warme eindhoven

• 20 Juni 2017 - 22:34

Corry:

Hoi lieverds, wat een fantastische vakantie hebben jullie! Hier is het bloedheet; zeker om te werken. Geniet nog even van Stone Town en dan zien we jullie zaterdag weer. Liefs