Aankomst Hawaii Big Island - Kona! - Reisverslag uit Kailua-Kona, Verenigde Staten van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Aankomst Hawaii Big Island - Kona! - Reisverslag uit Kailua-Kona, Verenigde Staten van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Aankomst Hawaii Big Island - Kona!

Door: Jolien en Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

26 November 2018 | Verenigde Staten, Kailua-Kona

Aangezien we een paar maanden in California wonen en we optimaal gebruik willen maken van onze tijd hebben we besloten onze vakantie in tweeën te splitten en in juni Canada te verkennen en in november Hawaii. We zitten dus de komende 10 dagen op Big Island en Maui en zijn super benieuwd naar deze eilanden die al een tijd op onze Bucket list stonden.

Via SF vlogen we met een korte tussenstop naar Kona en het eerste wat opviel was het vliegveld op Kona wat meer een tropisch binnenplaatsje was met allemaal leuke tentjes. Goed aankomen zo, bagage stond al klaar en het busje naar de Rental cars ook dus ging super snel. Mark helemaal blij met zijn jeep want je kunt op Big Island maar beter een 4x4 huren hadden we gehoord. Eerste indruk van het eiland is prachtig en na een half uurtje komen we aan in het Sheraton waar we de eerste twee nachten slapen. Door een upgrade een kamer met zeezicht en aangezien we nog platinum zijn kunnen we gelijk in de lounge een drankje doen. Prachtige zonsondergang en als we terug zijn in kamer zien we lichten op het water voor ons terras en boten: de Manta leven voor onze kamer en we zien ze vanaf ons balkon! Erg gaaf om te zien. S'avonds eten we bij Ke'ei: een aanrader van een collega en vooral de Mahi Mahi (catch of the day) valt in de smaak.

Zaterdag staan we vroeg op om naar Jacks Diving Locker te gaan om een dagje te duiken. Mooie boot, goede crew en nadat alle materialen aan boord zijn varen we uit. Twee mooie duiken gemaakt met heerlijke temperaturen. De eerste duik zien we een grote arcade met school vissen eronder, de tweede duik is koraal mooier en zien we veel verschillende soorten vissen. Duik is goed verzorgd met ook een lunch en rond 14:30 meren we weer aan en kunnen we mooi nog even bij het zwembad gaan chillen. Savonds rijden we Kona in en eten we bij Huggo's on the rock. Helaas is de Poke (rauwe vis met sushi rijst en allerlei lekkers) bij deze tent al met sesam dus alleen Mark kan die eten. Ga ik de komende dagen maar even op zoek naar 1 die ik mag. Wel lekkere coctails en zo zitten we met onze voetjes in het zand met live muziek heerlijk vakantie te vieren.

Vandaag vertrekken we uit Kona en gaan we richting Vulcano, hier slapen we 1 nachtje. Onderweg stoppen we bij het national park city of refugee (Pu'uhonua o Hõnaunau) en hier is prachtig lava landschap en traditionele huizen en beelden. Leuk om rond te lopen en vanuit hier is het nog half uurtje rijden naar Punalu'u bakje shop waar vers brood (erg zoet!) en gebak te krijgen zijn. Na deze lunch rijden we door naar het Black Sand Beach wat er surrealistisch uitziet. We zijn dan al bijna in Vulcano waar we even inchecken bij het visitor centre en horen dat er helaas geen actieve lava momenteel is. Daarom morgen maar op stap om de krater te bekijken. We slapen vannacht in Lokahi Lodge en hebben de hele bovenverdieping tot onze beschikking, beetje warm nu dus even alle ramen en ventilatoren aangezet. Zo maar eens kijken wat hier vanavond te beleven is.

Mark en Jolien

Actief sinds 18 Juli 2008