Maui: dak open en gaan! - Reisverslag uit Kīhei, Verenigde Staten van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Maui: dak open en gaan! - Reisverslag uit Kīhei, Verenigde Staten van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Maui: dak open en gaan!

Door: Jolien en Mark

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

03 December 2018 | Verenigde Staten, Kīhei

Nog even terug naar Big Island: Kona heeft echt het leukste vliegveld van de wereld. Om 8:30 is er al live hulu muziek, alles is in de buitenlucht en het voelt als een park waar je zo het vliegtuig instapt. Heerlijk! Vlucht is maar uurtje naar Maui en daar aangekomen kunnen we onze mustang cabrio ophalen: die auto wil ik later hebben! We vertrekken gelijk over de bekende Hana highway, de road to Hana is bekend en wonderschoon. Je rijdt langs de kustlijn en je rijdt door keur van landschappen en alles is prachtig. De eerste stop is bij de Twin Falls waar je zowel boven als onderaan de waterval kan kijken en kan zwemmen. Halfway to Hana is het restaurantje langs de weg waar we het lekkerste bananenbrood (nog warm!) eten en na een tocht van zon 3 uur over 54 kleine bruggetjes met overal watervalletjes en rivieren komen we aan bij Heavenly Hana. In dit kleine plaatsje overnachten we in een schattige lodge, klein beetje kitscherig op een leuke manier! We eten in hotel Travasaa waar leuke muzikanten de avond afmaken.

Na een restant bananenbrood ontbijt stappen we vroeg in de auto want we toeren verder langs de zuidkust van het eiland. Weer prachtige watervallen en natuur om ons heen. Bij Grandma's stoppen er voor een goede lunch en gaan vanaf hier de crater op. De crater road en de zuidkust weg staan als hoogtepunten bekend en je ziet prachtige natuur, smalle kronkel wegjes, uitgebrande auto's langs de weg en stoppen om elkaar te passeren. Uiteindelijk komen we aan in de wolken bij Red Hill Haleakala en daar is het behoorlijk koud en door de wolken zien we helaas weinig. Weer met de kronkelweg naar beneden en met een kleine omweg naar Kihei waar we onszelf verwennen met een nachtje in Andaz. We worden verwelkomd met een bloemenketting en een koud drankje en gooien snel onze tas in de kamer om vervolgens bij het zwembad te gaan chillen. Prachtig zwembad en goede coctails maken het genieten hier. We eten bij Nalu en genieten van leuke live muziek. De volgende ochtend maken we nog een ochtendduik voordat we onderweg naar het vliegveld bij Three Chefs lunchen. Mark probeert de Moco Loco: een hamburger op sticky rijst met champignons, jus en ei: een local favoriet. Vervolgens worden we verwacht op vliegveld voor onze helikopter vlucht. Door het weer nemen we een andere route en doen we op deze manier ook nog het eiland Moloka'i aan. Prachtige natuur, immense watervallen en rotspartijen die uitmonden in de zee maken het een onvergetelijke vlucht. We zoeken naar de humpback whale maar helaas laten ze zich nog net niet zien, het seizoen begint volgende week. We vliegen langs het eiland Lanai wat de Oracle baas voor een half biljoen gekocht heeft en met nog wat mooie sightseeing op Maui landen we weer netjes op het vliegveld. Super leuk verjaardagkado!

Na de tocht rijden we nog even terug naar Kihei om bij Local Boys Shave ice te eten: geschaafd ijs met smaakjes en felle kleuren. Bij het water zijn schildpadden te vinden en in het winkelcentrum kopen we een masker en wat leuke dingen zoals een hulu meisje voor op het dashboard :-) We rijden door naar Lumeria voor ons laatste nachtje. We eten in the biologisch restaurant een goede maaltijd met als hoofdgerecht Ono vis (soort makreel ook wel Wahoo genoemd). De Lime/avocado mousse is ook echt een aanrader. De volgende ochtend sta ik vroeg op voor een ochtend yoga sessie die door het hotel wordt aangeboden en Mark draait zich nog een keer om. We rijden nog even naar de west kust naar het McGregor uitkijk punt en genieten van onze laatste uren in de cabrio en in de zon. In de middag alweer naar het vliegveld en na een goede vlucht landen we om tien uur en duiken gelijk ons bed in. Mam en Martin landen de volgende ochtend om twee weken San Francisco en California te ontdekken en ik moet helaas weer aan het werk... Hawaï is zeker een aanrader en wij hebben de eilanden, de natuur, het klimaat en de cultuur super gevonden. We willen nog eens terug, tien dagen was te kort om alles ontdekken.
Mark en Jolien

Actief sinds 18 Juli 2008