Ziek :( - Reisverslag uit Tanjungbenoa, Indonesië van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Ziek :( - Reisverslag uit Tanjungbenoa, Indonesië van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Ziek :(

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

21 Augustus 2008 | Indonesië, Tanjungbenoa

Salam!
Hier zijn we weer...net onze vlucht met succes ingecheckt dus het is nu echt aftellen.

Eergisteren zijn we gaan duiken...was echt super. Na wat uitleg over de signalen en het ademhalen de boot ingestapt. De eerste duik was een stuk voor de kust en er waren gelijk al een heleboel vissen. Deze konden we voeren met meegebracht brood. Op deze plek was niet heel veel koraal, maar al wel wat mooie dingen gezien. Ook zagen we een zeeslang van een meter, deze was super giftig maar wel indrukwekkend! Ook nog een grote vis gezien die net op koraal leek...goed verstopt dus. Boven gekomen zijn we nog een stuk gaan varen en toen konden we weer duiken. Hier stond een veel hardere stroming en was het best lastig om mee te blijven zwemmen en niet het koraal aan te raken. Mark had een keer minder geluk, en raakte verstrikt in het koraal door de stroming en moest zich er weer uit vechten. Dit resulteerde in een wondje op zijnj voet waar (helaas) geen haaien op af kwamen ;) Op deze plek was er wel heel veel mooi koraal te zien en het duiken was echt een mooie ervaring!

Terug in het hotel waren we allebei best moe en zijn we even gaan rusten. Helaas was het bij mij niet echt vermoeidheid...maar bleek ik ziek te worden. 's Avonds nog wel uit eten geweest maar was toen al aan de diaree en hele erge buikkrampen en hoofdpijn. Ik hoopte dat een dagje slapen zou helpen!

Helaas de volgende dag nog steeds ziek. De hele nacht buikkrampen en meer op de wc gezeten dan in bed. Dus om 12 uur maar naar een dokter gegaan. Was het een of andere offerdag en waren de dokters dicht (dat geloof je toch niet) Uiteindelijk was er eentje die wel even zou komen, dus gelukkig nog medische hulp. Anti-biotica, paracetemol tegen de koorts, diareemiddelen, buikkramppillen en een prik later stonden we weer buiten. De hele dag in bed liggen slapen, terwijl mark zich vermaakte bij het zwembad.

Vandaag voelde ik me al iets beter, maar nog niet goed genoeg om te reizen. We wilden eigenlijk vandaag naar Kuta, maar hebben besloten dit morgen te doen. Vandaag veel geslapen, dvd's gekeken en op bed gelegen. De koorts is gelukkig weg, heb alleen nog last van buikkrampen en diaree. Hopelijk vanavond goed slapen en dan morgen weer fitter! Beter dat het nu gebeurde en niet in het vliegtuig, maar zo had ik onze laatste daagjes niet voorgesteld! En het is eigenlijk ook onterecht dat ik het krijg (het is waarschijnlijk voedselvergiftiging), want mark eet alles wat vreemd is en met zijn handen en ik ben de voorzichtigheid zelve!

Nou, zondag zit ons avontuur er weer op! Jullie horen nog van ons!
xx

• 21 Augustus 2008 - 13:48

Krys:

Ach gos Jo..maar weer snel beter worden en genieten van de laatste daagies!
    Tot gauw.
    Kus Krys

• 21 Augustus 2008 - 14:02

Eline:

Dat is wel dikke pech inderdaad zo op je laatste dagen :( Maar Mark zal vast goed voor je zorgen en hopelijk ben je snel weer opgeknapt. Tot over een paar daagjes, ben erg benieuwd naar de foto's!!

Xxx

• 21 Augustus 2008 - 15:49

Corry:

Hoi lieverds,

Wat vervelend Jolien, dat je zo ziek bent geworden en ik kan je niet vertroetelen! Dat moet Mark dan maar doen. Zou je allergie hier een rol bij spelen? Dat duiken lijkt mij wel erg mooi. Ik hoop dat je nu snel opknapt, zodat je de laatste daagjes nog even van de zon en zee kan genieten. Ik verheug me erop om jullie weer te knuffelen. Tot zondag! Liefs,
    Corry

• 22 Augustus 2008 - 04:31

Ed &Annelies:

Nou jolien, je ben er goed van af gekomen gelukkig. Groetjes aan Mark, en een prettig verblijf verder.

xxxx Annelies

• 22 Augustus 2008 - 06:13

Paul En Milou:

Hee!
    Nou, wij zitten nu ook in Kuta (ivm met onze vlucht morgen) Dus wie weet treffen we elkaar wel weer ergens vandaag haha.
    Wat vervelend dat je ziek bent geworden Jolien! Veel beterschap en alvast een hele goede vlucht!
    Liefs Paul en Milou

Verslag uit: Indonesië, Tanjungbenoa