Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Bali

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

15 Augustus 2008 | Indonesië, Ubud

Daar zijn we weer vanaf Bali! We zitten nu in Ubud, een kunstenaarsdorpje int midden van bali. Maar beginnen maar even waar we de vorige keer waren geeindigd.

In Malang zijn we om 1 uur 's nachts opgehaald. Dit was afgelopen dinsdag. We hadden paar uur geslapen, maar waren nog erg moe. Om half 4 waren we bij de Bromo. Dit is een vulkaan die nog actief is en waar dus continu rook uitkomt. we stonden eerst op een uitkijkplatform, waar je zo een dal inkeek met de bromo, de gevaarlijkste vulkaan van indonesie en nog andere kraters. Hier anderhalf uur gewacht tot de zon opkwam, het landschap was erg indrukwekkend. Toen ontbeten en door naar de voet van de Bromo. Hier begon onze klim: door mul zand omhoog klimmen en eindigen met een lange trap naar de krater. Boven aangekomen had je een prachtig uitzicht de krater in. Onze gids was al afgehaakt...zo'n slechte gids hebben we nog nooit gehad. Hij sprak geen engels en had geen conditie...dus moesten we steeds op hem wachten. Wij zijn nog een stuk rond de kraterrand gelopen, wat af en toe best stijl en pittig was ( niet echt een pad)
Toen de afdaling en waren we om half 10 weer beneden om in de auto verder te gaan. We reden door naar onze overnachting waar we om 2 uur zouden aankomen. Dit werd helaas 17:00 en toen bleek ook nog onze kamer niet bevestigt te zijn. Dus hadden ze geen kamer voor ons. Hier zaten we niet echt op te wachten na zo'n lange dag en onze gids deed ook maar niks. Het hotel stelde voor om in een localhouse te gaan slapen, maar bij inspectie liepen alle beesten door het donkere hok en hadden we hier geen zin in. Dus gebeld naar een ander hotel waar we dan wel konden slapen en weer de auto in. Uiteindeijk om half 7 in een hotel, na een snel dinner snel gaan slapen.

Volgende dag ging om 3 uur 's nachts weer de wekker. Onze volgende beklimming stond op het programma: het Ijen plateau. Ook dit is een vulkaan geweest waar nu een azuurblauwe plas in is gevormd. Ook halen ze uit de berg een soort gele steen. Om 5 uur begonnen met de klim, die behoorlijk pittig was en 2 uur duurde. Het had sneller gekund zonder onze gids... Toen boven mooi uitzicht op de plas en toen helemaal afgedaald in de krater. Hier gekeken hoe die mensen de gele steen uit de berg hakken. Die mannen sjouwen deze stenen eerst de krater uit en dan de berg af. Dit doen ze in een soort manden die vol zitten met steen. Dit weegt 50 a 60 kilo, ze krijgen per kilo 600 Rph (1 euro is 15000 rupiah...dus echt heel weinig). Na de afdaling weer de auto in die ons naar de haven bracht. Om 12 uuur hadden we de boot naar Bali en konden meteen in een bus naar Den Pasar. Dit duurde ook weer 4 uur en toen in Den Pasar een busje naar Ubud genomen. Aangekomen in Ubud waren we blij snel een kamer te hebben gevonden en wilden we alleen maar even uitrusten en lekker slapen. Waren 2 hele vermoeiende dagen geweest, maar zeker de moeite waard!

Gisteren ons eerste dagje iin Ubud. Nog steeds moeie benen en weinig zin om iets te ondernemen. Dus lekker rustig aangedaan, beetje geshopt en om 6 uur 's avonds naar een Spa gegaan. Hier hebben ze ons in 4 uur helemaal onder handen genomen. Eerst een uur massage, toen een uur facial, toen nog een haarbehandling en een pedicure en manicure. Was echt heerlijk en ontspannend! Daarna lekker sloom naar bed gegaan.

Vandaag hebben we een wandeling gemaakt door de rijstvelden. Hier ook mooie foto's van kunnen maken. Nu zijn we op weg naar het Monkey Forest...een tempel die bewoond wordt door apen. Mark ziet er tegenop, ik heb er zin in! Morgen gaan we met een auto naar Katjung Benoa...een strandplaatsje in het zuiden van Bali. Kijken of we daar ons resterende weekje kunnen vertoeven. Zondag is het hier trouwens onafhankelijkheidsdag, dat moet ongeveer hetzelfde zijn als koninginnedag bij ons...we zijn benieuwd!

Ik krijg je smsjes trouwens binnen mam...er leuk om te lezen!
Tot snel!
xx

• 15 Augustus 2008 - 06:40

Roos:

Nou nou Mark met een facial, haarbehandeling en een mani/pedicure.... daar willen we allemaal wel foto's van denk ik ;)

Oh en vergeet niet je Oranje shirtje aan te doen dan ;)

• 15 Augustus 2008 - 07:53

Jan ,Adrie,Natasja. :

Kan me voorstellen dat jullie moe zijn , jullie doen zo veel.Nu lekker uitrusten!!!!!!!!!!!!
    Wij staan klaar om weg tegaan. Stuur nog wel een berichtje.
    Nog veel plezier!!!!!
    Veel liefs XXXX van ons.

• 15 Augustus 2008 - 11:01

Corry:

Hoi lieverds,

Wij zijn weer thuis. ik geloof dat ik weet hoe jullie benen voelen! Wij hebben ook een paar vermoeiende beklimmingen gemaakt. Maar wat is het uitzicht dan mooi. Wij zagen gletschers, sneeuw en rotsen; jullie het tegenovergestelde. En dan vreselijk moe aankomen en geen kamer hebben! Maar nu komt ook een tijd van uitrusten, hoop ik voor jullie. Wat moet het dan heerlijk zijn om zo'n Spa-behandeling te krjgen. Jolien en Mark, geniet de laatste week nog even volop. Wij denken aan jullie en love you.
    Kus,
    Corry en Martin

• 17 Augustus 2008 - 10:27

Paul En Milou:

Hee Mark en Jolien!
    Goed om te lezen dat jullie na alle zware nachten in Bali zijn aangekomen (en goed dat jullie de Spongebob hebben gevonden ;)
    We zijn tegelijk nog 1 dag in Ubud geweest trouwens en elkaar niet tegen gekomen, dat mag een wonder heten haha! Wij zijn nu op Gilli Trawagan, echt super relax hier! Dus mocht de Balineze kust niet bevallen dan kunnen we jullie dit eiland zeker aanraden! Trek wel een hele dag voor de reis uit (voor die van 360.000 rupiah ongeveer) Daar waren wij niet echt op ingesteld en dat viel een klein beetje tegen haha ;)
    Nou heel veel plezier nog en wie weet tot ziens op Gilli Trawagan!

Groetjes Paul en Milou
    ps: Pauls telefoon heeft het definitief begeven, telefonisch contact is niet mogelijk. Mochten jullie naar Gilli Trawagan komen: wij zitten in Blue Beach Cottages (staat in de LP) hut nr 9 de op een na laatste achterin. Anders spreken we elkaar vast wel weer in NL!

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Indonesië: Sumatra, Java en Bali