Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Malang

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

10 Augustus 2008 | Indonesië, Malang

Zijn we weer! Toevallig zagen we internet cafe en konden we camera kabeltje (die we waren vergeten) lenen dus proberen we er nu wat foto's bij te plaatsten en een back up cd te maken.

Vanmorgen dus vertrokken uit Surabaya en op weg gegaan naar Malang. Het was inderdaad wel raar voor mark om in Surabaya rond te lopen. Het idee dat iedereen je vader of moeder kan zijn...

Om 12 uur kwamen we aan in Malang. Doorgegaan naar een reisbureau waar we 2 miljoen hebben uitgegeven ;)
Morgen met een trip door de omgeving van Malang rijden. Via hotsprings, tempels, plantages en zo naar een waterval. We zijn benieuwd. Dan moeten we overmorgen al om half 2 s'nachts klaarstaan om op weg te gaan naar Bromo. Daar zijn we dan met zonsopgang en dit moet heel mooi zijn. Dan rijden we door dit vulkanische landschap door naar een plaastje waar we overnachten. Dan de volgende dag naar het Ijen plateau (ofzo) en worden we bij de pont naar Bali afgezet. Komt dus helemaal goed!

Voor de rest vallen ons in Indonesie de enorme tegenstellingen op. Rijk en oud wisselt elkaar af. Toch is iedereen erg aardig en proberen ze behulpzaam te zijn. Af en toe wordt je hier alleen moe van, iedereen die dingen tegen je zegt en je probeert (in gebrekkig engels) te helpen. Ook naar de wc gaan is hier geen pretje. Hoe het werkt? Twee variaties: Er zit a la Frankrijk een gat in de grond en een bak met water die je dan moet gebruiken om je kont af te spoelen en door te spoelen. Of variant 2 waarbij je wel een wc hebt, deze is zeiknat want wc papier kennen ze niet. Er zit een soort tuinslang bij om je af te spoelen en een bak water om door te spoelen. Niet zo gek dus dat in onze handbagage altijd wat wc papier zit...

xx

• 10 Augustus 2008 - 15:51

Jan,Adrie,Natasja.:

Leuk die Foto s !!!
    Julie zullen er ongetwijfeld nog veel meer gemaakt hebben.
    Raar he het idee dat iedereen je vader of moeder kan zijn.Ik kan me voorstellen dat je als maar zo denkend door surabaya heen loopt.
    Liefs en xxx .

• 11 Augustus 2008 - 14:39

Corry:

Hoi lieverds,

Eindelijk in de gelegenheid om internet te gebruiken. Krijg je mijn sms-jess wel jolien? Wij hebben het geweldig naar onze zin en we maken schitterende wandelingen. Alles goed met ons. Zo dus binnenkort liggen jullie te luieren op Bali. Zal wel lekker zijn om even tot rust te komen. Naar de wc gaan op jullie manier lijkt mij niets. Ik zit gewoon lekker droog. Over twee dagen gaan wij naar huis. Dan lees ik jullie verhalen nog eens goed. Heel veel liefs en een dikke kus van ons.

Martin en Corry

• 13 Augustus 2008 - 18:45

Roos:

HA!! En iedereen maar zeggen dat de Chinese-hang-wc's erg zijn. Ja ok dat zijn ze ook wel... maar jij hebt ze ook ;). Tip van een deskundige: neem wc papier mee :P (oh en gooi dat niet in de wc, want dat kan het riool niet aan (nee ik spreek niet uit eigen ervaring! ECHT NIET haha))

Het klinkt weer geweldig, ben jaloers hoor (ja zelfs ik die een jaar in CH heeft gezeten...) Maarja vind je het gek: In Jinan heb je geen Jungle :P (behalve de jungle van sleeptogen!)

dikke kus!

ps. oooeeeeehhh een heleboel 'Marken' over straat in Surabaya... dat zal verwarrend zijn geweest, maar ik neem aan dat Mark een oranje shirtje droeg ;)(hehe solly;))

Verslag uit: Indonesië, Malang

Indonesië: Sumatra, Java en Bali