Back to the roots.. - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Back to the roots.. - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Back to the roots..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

09 Augustus 2008 | Indonesië, Surabaya

Hier vanuit Surabaya zijn we weer! Vanmorgen vroeg hier aangekomen met de nachttrein! Maar we zullen even beginnen bij het begin.

Eergisteren (donderdag) hadden we een tour geboekt. We gingen eerst naar de Prambanan (een hindoeistische tempel) die erg zijn beschadigt bij een aardbeving 2 jaar geleden. Bizar wat een schade en dat sommige dingen nooit meer hersteld kunnen worden. De tempels zelf waren erg indrukwekkend, ze zijn gewijdt aam Shivna...een of andere god. Toen met een treintje daar een beetje rond andere tempels gereden en toen naar Boko. Dit kleine plaatsje heeft een prachtige zonsondergang waar je zo over de vallei kijkt. Helaas was tour niet zo goed geregeld en moesten we ineens geld gaan betalen hiervoor en voor een buffet. Het was alleen half 5 dus hadden we helemaal geen honger. Uiteindelijk zijn we stiekem een trap afgegaan en kwamen we bij een verlaten stuk waar we zonder te betalen hebben kunnen geniten van de sunset. Daarna weer terug naar de tempel, om het Rasmaran ballet mee te maken. Dit is een openluchttheater met de prambanan op de achtergrond en wordt de legende van Shivna uitgebeeld door traditionele dans en muziek. Erg apart en indrukwekkend om een keer mee te maken.

De volgende dag was onze laatste dag in Yogyakarta. 'S Morgens lekker gezwommen in het zwembad en toen de spullen alvast gepakt. Daarna zijn we naar het paleis en de zwembaden van de sultan gegaan. Wat een ruimte heeft die man (gehad). Daarna wezen shoppen op de hoofdstraat en toen rustig weer naar het hotel. Hier konden we onze backpack nl laten staan. Deze toen rond 5 uur opgehaald en toen richting station gegaan. Hier hadden Paul en Milou een kamer waar wij onze bags konden stallen. Zij hadden ook de nachttrein dus zijn we met zijn 4en wezen eten en de tijd wezen doden tot 12 uur. Wat duurt wachten lang, gelukkig was het wel gezellig! Jammer dat Milou en ik nog uitgekaffert werden tijdens het eten, door een rat nog wel!
Toen om 12 uur naar het station, had onze trein vertraging...dus om 2 uur eindelijk in de trein naar Surabaya.

Vanmorgen dus aangekomen in Surabaya. Op het eerste station wisten we niet dat we eruit moesten, dus gewoon nog een stukje verder gereden. Maar de taxi heeft ons naar een hotel gebracht (taxi kost meestal om en nabij 1 euro). In het hotel nog even uitgerust (weinig geslapen in de nachttrein) en toen Surabaya gaan verkennen. We zijn naar de Surabaya Zoo geweest...daar kan je de dieren gewoon aaien en voeren. Was erg leuk! Daarna in een Bechak naar de pizzahut voor een gezonde lunch. Hier blijkt de pizzahut gewoon een luxe restaurant! Helemaal ingedekt en goede service...nog wat anders dan onze afhaal pizza's! Toen naar het treinstation om kaartjes te halen, want we hebben besloten toch naar de Bromo vulkaan te gaan. Dit wilden we vanuit Surabaya regelen, maar aangezien we de enige toeristen hier zijn en er dus geen markt voor is, moeten we morgen naar Malang toe. Vanuit hier worden tours naar de vulkaan geregeld die gelijk doorrijden naar DenPasar op Bali. Grappig dat we waarschijnlijk Paul en Milou daar ook weer gaan tegenkomen....what a small world!
Daarna nog de shopping mall van Surabaya verkend en we gaan ze snel naar bed. Erg moe nog van gisteren en morgen weer vroeg de trein!

Ons volgende verhaal zal dus wel uit Bali komen!
xx

• 09 Augustus 2008 - 15:06

Adrie Jan En Natasja:

Mark hoe was het om in je geboortestad te zijn? Lijkt me toch wel speciaal.Nu lekker naar Bali, daar uitrusten?
    Jullie doen wel veel zeg, echt super!
    Liefs en xxxxxxxxx van ons.

• 09 Augustus 2008 - 22:24

Annika & Eline:

Lieve Jo en Mark!

Hoewel jullie avonturen natuurlijk niet kunnen tippen aan ons avontuur van vanavond (La Baraque!) klinkt het allemaal top!;) We hopen dat jullie samen lekker genieten van alle mooie dingen.
    Have fun en tot de volgende update!

(K)

Verslag uit: Indonesië, Surabaya