aangekomen - Reisverslag uit Delhi, India van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu aangekomen - Reisverslag uit Delhi, India van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

aangekomen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

28 Juli 2009 | India, Delhi

Hallo Allemaal,

Nou, onze eerste berichtje vanuit het rumoerige en drukke Delhi. Eergisteren was het alweer dat we op Schiphol werden afgezet. Toen begon de reis naar London, overstap naar Mumbai en toen eindelijk het vliegtuig naar Delhi. Helaas een uurtje vertraging op deze laatste vlucht, maar om 18:30 gisteren waren we er dan. Gelukkig kwam de bagage ook snel en gingen we op zoek naar onze chauffeur die gelukkig stond te wachten. So far so good...

Delhi was een behoorlijk klap in de realiteit. Armoede alom, koeien op straat en enorme drukte. De armoede zagen we ook al op het vliegveld van Mumbai, geland over de sloppen heen (echt slumdog millionaire). Toen kwamen we in een helse wijk waar de chauffeur stopte. Net ervoor was de regen losgebarsten en helaas niet een paar druppels zoals in NL. Met bakken kwam het uit de lucht dus sprintje naar de lobby vn Namaskar hotel. Helaas was dit hotel niet echt wat we in gedachten hadden. Een kleine kamer, een verschrikkelijke wc en douche en een pand waarvan je denkt: mwhah. Maarja, het was gereserveerd, het was laat, we waren moe en regen kwam nog steeds met bakken uit de lucht. Dus wij maar snel spullen gepakt om wat te gaan eten. Het restaurant wat we hadden uitgekozen had helaas een dakterras waar de regen doorheen kwam dus maar besloten weer weg te gaan. Eenmaal aan de straatkant aangekomen, spoelde het water voorbij. Elkaar een keer aangekeken en een sprintje getrokken naar het hotel. Tot de enkels in vies, bruin, drab water is geen pretje! Dus in hotel zeiknat en nog steeds honger. Maar naar bed gegaan met pringles en tuc die we hadden meegenomen.

Vandaag plan om naar station te gaan en daar de reis naar het noorden voort te zetten. Uiteindelijk bij een tourist bureau terecht gekomen waar bleek dat een prive chauffeur net zo makkelijk was. Ook was het noorden van India, waar we heen wilden, onder water gelopen dus beslotem een andere reis te maken. Komende 14 dagen hebben we een prive chauffeur tot onze beschikking die ons morgen brengt naar het oosten. Ook hotels en safaris deels geregeld al via dit bureau.

We konden onze chauffeur meteen gaan gebruiken dus de gehele dag door Delhi gereden. Dit was al een stuk beter. Veel gezien (rode fort, Gandhi's crematieplaats, Lotus Temple, Gate of India, paleis en nog een belangrijk graf) en toen weer afgezet bij hotel. Nu net gegeten en morgen om 7:30 paraat om verder te gaan reizen. Na zo'n eerste dag kan alles alleen maar beter worden :D

Tot snel,
xx

• 28 Juli 2009 - 17:55

Jacqueline En Kees :

Hoi Lolien en Mark,

Het lijkt nog maar zo kort geleden dat jullie samen in Indonesië waren en nu alweer India onveilig aan het maken, toch? Heel veel plezier en avontuur op jullie verdere reis en tot de volgende mail

Dikke kus van ons uit Roermond
    XX

• 28 Juli 2009 - 21:02

Roos:

Hey lieverd (en Mark... Ja jij bent ook een lieverd hoor ;))

Super fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Lekker decadent weer met die prive chauffeur... hahaha. Nou ik kijk uit naar het volgende bericht :-D en een foto hier en daar ;-D

dikke kus!
Mark en Jolien