Taj mahal - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Taj mahal - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Taj mahal

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

12 Augustus 2009 | India, Vāranāsi

He allemaal!

Daar zitten we dan ineens aan de andere kant van India: in het oosten! Na een lange treinreis vannacht weer in staat een keer te internetten.

Eergisteren aangekomen in Agra, de stad van de Taj mahal. Wel grappig dat dit meer een dorp is, erg klein. De dag een beetje vol gemaakt met zwemmen en uit eten. De volgende dag namelijk vroeg op: voor de Taj Mahal! We hadden besloten om met zonsopgang te gaan, omdat het dan nog relatief rustig is en het licht erg mooi moest zijn. Dus om 5 uur het bed uit om er buiten achter te komen dat het regende! Hebben wij weer...Dus helaas geen zonsopgang, maar gelukkig wel weinig drukte. De Taj Mahal was erg indrukwekkend, het is erg groot, symmetrisch en van wit marmer. Een maharadja heeft hem als belofte aan zijn gestorven vrouw laten bouwen, als graf. Zijn eigen Taj Mahal die aan de overkant moest komen is nooit meer afgekomen, dus is hij begraven naast zijn vrouw in de Taj Mahal. De gids wist ook nog andere leuke wetenswaardigheden en bracht ons daarna naar een werkplaats waar ze stenen inleggen in marmer ala de Taj Mahal.

Toen was het pas half 11 's morgens en waren we wel toe aan ontbijt. Om 12 uur moesten we uitchecken maar onze trein ging pas om 9 uur 's avonds. Dus naar een winkelmall gegaan, helaas was deze nog niet helemaal af en was er weinig te beleven. Aangezien we met Bhuwan half 4 uur hadden afgesproken, besloten om weer naar de film te gaan. Hier hadden we de beste plaatsen, waar we in een riante ligstoel lagen met een grote popcorn (voor nog geen 2 euro grote popcorn en beide drinken, doe dat maar eens in pathe!). Nu naar een actiefilm gegaan: Luck. Over geluk hebben en hele extreme gelukuitdagingen met gokken (denken we want het was weer in hindi ;) ). Toen ergens wat wezen eten en toen was het zover: de nachttrein. We zouden er 10 uur over doen en wisten niet wat te verwachten van de trein. Het waren twee kleine bedjes boven elkaar en het eerste wat gebeurde is dat er een Indische bank bij ons bij kwam zitten. Gelukkig ging hij van onze plek weg na het eten en konden we het bedje opmaken en proberen te slapen. Dit is aardig gelukt, al zijn we vandaag wel werrot. Dus vanmorgen om 7:30 aangekomen in Varanasi. Dit is DE heilige plek voor Hindoes, aangezien je hier aan de levenscirkel kan ontsnappen (Als je in Varanasi sterft, reincarneer je niet meer). De Ganges is dan natuurlijk the place to be dus daar gaan we morgen uitgebreid de tijd voor nemen. Ook gaan we zonsopgang in een bootje bekijken ( 5 uur paraat staan morgenochtend), daarna een heilige tour langs de tempels en afsluitend met een bootje naar een ritueel kijken met avondeten erbij. Dus ben benieuwd wat dit allemaal gaat worden. Dan pakken we overmorgen de trein weer en zullen we 27 uur ons hierin moeten vermaken. Dan komen we zaterdagmiddag aan in Mumbai en is dit alweer onze laatste dag. We zullen in Mumbai nog even een berichtje achterlaten.

Owja, de afgelopen dagen heb ik nogal pech gehad met eten. Drie avonden achter elkaar allergische reactie op vermalen nootjes ofzo. Gelukkig kon met een pil en een avondje beroerd zijn het worden opgelost, maar het Indische eten probeer ik iets minder uit te testen nu!

Tot snel!
xx

• 12 Augustus 2009 - 13:08

Menno:

Hi Mini,

Wat is dit nou? als ik een keer met je wil afspreken ben je voor elf uur s'ochtends niet bereikbaar en op je vakantie sta je dagelijks om vijf uur paraat? ;-)
    Veel plezier nog, geniet ervan.
    X Menno

• 12 Augustus 2009 - 14:01

Annelies:

geweldig allemaal geniet er nog maar even van.veel plezier nog.dikke kus van ons.

• 12 Augustus 2009 - 19:19

Corry:

Hé lieverds,

Jullie hebben nog een leuk programma voor de boeg, maar ook nog 27 uur in de trein?
    Vervelend! Hopelijk lukt het je om og een paar keer wat lekkers te eten. Wat is zo'n allergie toch lastig! Relax en geniet nog even ....en tot zondagavond!
    Kus, Corry

• 12 Augustus 2009 - 19:29

Jan ,Adrie,Natasja.:

Hoi Mark en Jolien,

Poehhhhh 27 uur in de trein, dat is lang.
    Maar wat zijn die drie weken hard gegaan.
    We zien jullie snel.

Doeiii liefs ons.