Een oase op de heuvel - Reisverslag uit Ranakpur, India van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Een oase op de heuvel - Reisverslag uit Ranakpur, India van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Een oase op de heuvel

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

05 Augustus 2009 | India, Ranakpur

Hallo allemaal!

Nog even een berichtje voordat we weer in de auto stappen richting Udaipur. Gisteren zijn we na het ontbijt vertrokken naar Ranakpur: een klein stadje op weg naar Udaipur. We hebben de woestijn achter ons gelaten en zijn nu in veel groener en bergzamer gebied. Wat een verandering! Hier staat ook weer een fris briesje dus de gevoelstemperatuur is veel fijner.

Aangekomen in ons hotel in Ranakpur waren we blij verrast: een oase! In the middle of nowhere een prachtig complex met groot zwembad, luxe kamer, groot restaurant: dus helemaal goed. Eerst zijn we een bekende tempel gaan bekijken die hier op 10 minuten rijden bevind. Deze leek erg op de Prambahan in Indonesie. Hij was erg groot en erg mooi, gelukkig weer anders dan de andere tempels (op een gegeven moment zijn we beetje tempel en fort moe aan het worden). Daarna terug naar het hotel om lekker te gaan zwemmen en relaxen bij het zwembad. Ook avondgegeten in het hotel en bijtijds naar bed gegaan omdat de wekker alweer om 6 uur vanmorgen ging: we gingen op paardensafari!

Dus vanmorgen na een vroeg ontbijt stonden onze paarden en gids al klaar. We zouden met hem te paard een safari door de jungle gaan maken. Dus heel de morgen voortgehobbeld op een paardje en iets meer van de omgeving hier gezien. Heel veel vliegen! (irritante beestjes die overal kriebelen) Voor de rest aapjes, heel veel zwarte kevers met rode kont, pauwen en andere vlinders etc. Was wel leuk om zo van de weg te gaan, alle kinderen kwamen over het land aangerend om naar ons te zwaaien en te kijken. Dus leuke ervaring, en met zadelpijn net afgestapt. Nu gedouched en klaar om te vertrekken naar Udaipur. Dit moet weer een grotere stad zijn met veel tempels en een drijvend paleis. Update volgt....

tot snel
xx

• 05 Augustus 2009 - 06:57

Fox:

Eey Vakantiegangerts :D

Leuk jullie verhalen weer dagelijks te lezen..
    ik kijk al uit naar de volgende..

Have fun daaro..
    Xxx Ric

• 05 Augustus 2009 - 17:01

Eline:

Hee Jo & Mark!

Klinkt heerlijk zo'n prachtig hotel in die hitte daar :D Ben benieuwd naar de foto's!

Liefs

• 05 Augustus 2009 - 20:12

Adrie,Jan Natasja:

Hoi Mark en Jolien,

Nu toch even echt vakantie gehouden?

Liefs ons xx

• 05 Augustus 2009 - 20:15

Natasja:

heeeiiii

haha ik zie mark al op een paard zitten!!!!
    dan moet je zeker is een keer bij mij komen kijken bij paardrijden haha.

xxxxxxxxx natasja en ik stuur nog wel een keer een sms
Mark en Jolien

Actief sinds 18 Juli 2008