roze (oranje) stad Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu roze (oranje) stad Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

roze (oranje) stad Jaipur

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

09 Augustus 2009 | India, Jaipur

Hallo allemaal!

Zijn we weer, alleen een plasje zweet achter de computer. Wat een verstikkende hitte hier, het water gutst eruit!

Gisteren uit Pushkar vertrokken op weg naar Jaipur: de hoofdstad van Rajasthan (deze provincie). Uurtje of 1 kwamen we aan, was maar klein stukje. Hier in Jaipur is een grote bioscoop hadden we gelezen dus we hadden besloten naar een echte Bollywood film te gaan. Na ingecheckt te hebben (niet het beste hotel, maar ach...) de stad ingegaan en door de winkelstraat gelopen. Om half 3 richting de bios om in de rij te gaan staan voor kaartjes. Er was een korte vrouwenrij en een lange mannenrij; wat een cultuurtje! Dus ik in de vrouwenrij twee kaartjes gekocht. Helaas was de sky box al uitverkocht en zaten we tussen de locals, ook leuk! We zijn naar love Aaj kal geweest, een liefdeverhaal met veel dans en zingen erin. Hoewel het Hindoe gesproken was, konden we de verhaallijn wel volgen en was het een leuke belevenis. Daarna even terug naar het hotel en toen uit eten.

Leuk was dat het restaurant bekend stond om zijn kebab. Toen ik dat bestelde zei de ober dat ik beter een ander gerecht kon bestellen, omdat daar rijst en saua bijzat. Ik de ober geloven en even later komt er een volle pan rijst aan met cashewnoten erop! De kip was geen kebab maar gewoon om te kluiven en zat dus onder de cashewnoten. Dus mark had twee porties en ik heb maar wat brood gegeten. Zo weet ik weer dat ik de ober hier niet moet volgen, gewoon bij mijn keuze blijven. Toen terug in de auto zei Bhuwan: heb je kebab op, daar staan ze echt bekend om! ARCH!!! Een ander leuk verhaal over eten was ik nog vergeten te zeggen. Mark had in Jaisalmer een schotel met lokale specialiteiten besteld. Er zat ook een soort rijstpudding bij. Hij neemt een paar happen en zegt: oh dit is lekker, lust je ook! Even later trekt hij erg raar fgezicht en moet bijna kokken: zitten rozijnen in. Dus ik denk: dat ga ik even proeven. Een hapje genomen, erg lekker! Neemt mark nog een hap (zonder rozijnen) zegt hij ineens: kut er zit was hards in, volgens mij cashewnoot. En ja hoor: hij haalt een stukje cashew noot uit zijn mond. Dus bedankt! Gelukkig had ik 1 hapje op en was een pilletje genoeg om reactie tegen te gaan, we hebben wel weer gelachen!

Vandaag moesten we al om 8 uur paraat staan om Jaipur te gaan bekijken. We kregen een beetje sullige gids die heel langzaam was de hele dag mee. Eerst naar het Amber paleis, waar we per olifant omhoog gingen. Erg hoog bovenop zo'n beest, maar zat best comfortabel. Dit was de manier waarop de mahardjar vroeger naarboven reed. Daarboven met de gids rondgelopen. Volgende stop was een winkel die kleding etc maakte. Marks kans op een pak! Dus Mark de boeken in en een mooi pak uitgezocht, deze wordt vanavond custom made afgeleverd bij het hotel zodat er nog een keer gepast kan worden. Ik had mooie jurk gezien, die ook vanavond wordt afgeleverd (na de lunch snel teruggegaan want wilde de jurk toch wel heel graag). Dus ben benieuwd hoe het gaat worden! Daarna nog naar een observatorium, waar een oude leider een hele sterrenwacht heeft opgezet. Zag er heel indrukwekkend uit, omdat het al zo oud was. Je kon daar bijvoorbeeld de tijd aflezen dmv de zonnestand. Daarna richting hotel (city palace overgeslagen, beetje paleismoe, na het amber en waterpaleis). Morgen gaan we naar Agra, waar we de Taj Mahal gaan bezoeken.

Tot dan weer!
xx

  • 09 Augustus 2009 - 14:42

    Eline:

    Pas je een beetje op met al die rare eetpraktijken daar Jo? ;) Volgende keer maar de kebab doen dan! Ben erg benieuwd naar de custome made pak & jurk. Geniet er nog van!

    Xx

  • 09 Augustus 2009 - 17:25

    Jan ,adrie,natasja:

    Heel fijn dat jullie je zo vermaken in een vreemd land met andere gewoontes en natuur. Hier loopt niet elke dag een olifant door de straat en je zit ook niet elke dag op een olifant. Ik hoop dat jullie de laatste week ook heel veel nieuwe ervaringen opdoen.
    jan

  • 09 Augustus 2009 - 21:17

    Corry:

    Hallo lieverds,

    Wij zijn een paar uur thuis en ik heb net jullie verslagen gelezen. Wat hebben jullie al veel gedaan en beleefd. Een privé chauffeur: het moet niet gekker worden. Als ik jouw beschrijving van Dehli lees, moet het verschrikkelijk zijn om zoveel armoede te zien, maar je kan er niets mee. Kameelrijden, paardrijden en olifantrijden: krijg je daar niet ontzettend spierpijn van? Het lijkt me wel geweldig om te doen. Wat een veschrikkelijk groot land is het toch. Ik ben erg benieuwd naar jullie pak en jurk. Geniet de komende week nog maar veel. Dikke kus,
    Martin en Corry

  • 10 Augustus 2009 - 09:17

    Nicky:

    Wat een belevenissen toch allemaal weer. Leuk om al jullie verhaaltjes te lezen..Geniet er nog van, want helaas voor jullie zit het er alweer bijna op! Voor mij wel leuk want dan gaan we eindelijk weer daten :D

    Xx

  • 10 Augustus 2009 - 09:55

    Jacqueline :

    Hoi Jolien en Mark,

    Echt leuk jullie avonturen te lezen. We zien uit naar de foto's neem je ze mee als je onze kant op komt??

    Dikke kus
    Jacqueline

  • 11 Augustus 2009 - 09:49

    Nicole:

    Hey Jo & Mark! Wat een verhalen! Grappig is dat ik je heel veel dingen ook echt hoor zeggen als ik het lees haha. Ben erg benieuwd naar de foto's! Geniet van de laatste week!
    Xx

  • 12 Augustus 2009 - 08:04

    Natasja:

    hooooi

    ik kan niet altijd een smsje sturen hoor want ik moet met 10 euro doen deze maand!!!! WEINIG!
    maarja gelukkig dat jullie het leuk hebben maar ik mis jullie wel heeeeeeel erg hoor.

    kusjes natasja
Mark en Jolien

Actief sinds 18 Juli 2008
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 35897

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2019 - 12 September 2019

Mauritius, Rodriguez & Réunion

23 November 2018 - 02 December 2018

Hawaii

07 November 2017 - 02 December 2017

USA West side

06 Juni 2017 - 24 Juni 2017

Honeymoon Tanzania & Zanzibar!

22 December 2015 - 14 Januari 2016

Borneo

07 Juni 2014 - 28 Juni 2014

Cuba: cigar and rum - here we come

11 Juli 2013 - 31 Juli 2013

Abu Dhabi en Indonesië

26 Juli 2011 - 17 Augustus 2011

Thailand en Maleisië

26 Juli 2009 - 16 Augustus 2009

India 2009

24 Juli 2008 - 25 Augustus 2008

Indonesië: Sumatra, Java en Bali

Landen bezocht: