Cameron Highlands koelte! - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Cameron Highlands koelte! - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands koelte!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

09 Augustus 2011 | Maleisië, Tanah Rata

Hallo allemaal,

Leuk dat jullie nog steeds meelezen en ook bedankt voor de leuke berichtjes. Het is vandaag alweer dinsdag, dus tijd weer voor een update!

Zondag gevlogen van Phuket naar Penang, waren we dan eindelijk in Maleisie. Leuk propellorvliegtuigje, wilde Mark altijd al eens doen. Op vliegveld taxi genomen die ons helaas naar verkeerde hotel bracht (handig twee continental hotels). Weer andere taxi gezocht en toen hotel gevonden. Mark wilde hier graag slapen wegens aanwezigheid zwembad, maar dit bad was zo vies dat we hier toch maar vanaf hebben gezien. Ons hotel lag vlak bij Komtar, een groot winkelcentrum en ook busstation. Die avond hier wezen eten, wilden vooral even snel een hapje doen. Dus bij de sushi king aan de lopende band gezeten, Mark ook weer helemaal blij!

De volgende dag na een middelmatig ontbijtbuffet richting centrum. Reed een gratis hop on hop off bus vanuit Komtar, dus deze naar de pier genomen. Georgetown staat bekend om zijn Chinese en Engelse invloeden, dus veel koloniale panden afgewisseld met Chinese tempels. Het staat oook op worlds heritage list hiervoor, al vonden wij het allemaal niet heel bijzonder. Na een tour door het centrum en drankje op de pier weer teruggegaan naar Komtar. Vanuit hier reed bus naar Penang Hill, waar je met treintje naar 721 meter boven zeeniveau ging. Leuk tochtje, erg stijle treinrit en boven iets minder warm en prachtig uitzicht. Begon ook behoorlijk te regenen, gelukkig hebben wij het droog gehouden (wegens zitten in bus tijdens de ergste bui). Bovenop de heuvel bij engels theehuis sandwiches en heerlijke scone gegeten, mmm. ' S avonds op aanraden van me nichtje Rosanne naar Red Garden gegaan, een night market. Was erg gezellig daar, veel verschillende eettentjes op plein en heerlijke crispy duck gegeten. Nog een beetje rond gelopen, geshopt in wat winkelcentra en toen richting hotel.

Vanmorgen moesten we om 11:30 klaar staan, dan zou minibus ons naar Cameron Highlands brengen. We waren hier om 15:30, dus allemaal snel gegaan. De weg hiernaartoe was echt prachtig, veel aardbijenvelden, plantages en prachtige uitzichten en watervallen. We reden wel door een moesson bui die enorm was, dus waren blij dat het bij aankomst net stopte met regenen. Hotel KRS Pines ziet er prima uit, hier net de tassen neergezet en toen richting het dorpje. Op aanraden van Eline gaan we zo hotpot eten, ben benieuwd! Morgen dagje Cameron highlands verkennnen, 's morgens korte tocht geboekt en 's middags zelf lekker wandelen. Tis hier namelijk heerlijk fris, heb voor het eerst mijn lange broek aan (nog steeds heerlijk weer, in Nederland gaan we nu terras op). Overmorgen richting Taman Negara, dan horen jullie sowieso weer wat!

Leuk mode weetje nog: broek uberlaag dragen en dan witte onderbroek eronder dragen. Zo laag dat je been, onderbroek rand en buik ziet. Gelukkig geen remsporen gezien...

xx

• 09 Augustus 2011 - 11:02

Corry:

Hoi lieverds,

Jullie weten nu ook weer wat regen is. Wij maken dat dagelijks mee, evenals de koelte. Ik kan wel verlangen naar lekker wandelen in het zonnetje. Genieten jullie daar maar morgenmiddag van.
    Leuk om via verhalen met jullie mee te leven!
    Liefs,
    Corry

• 09 Augustus 2011 - 17:41

Almaz:

Als jullie de rem sporen wel spotten willen we wel een foto... hihihi...

Geniet van het mistieke landschap.... gaan jullie ook een jungeltocht doen met overnachting.....

liefs almaz mijs tijn en klien

• 09 Augustus 2011 - 19:17

Anna-Vera:

KKlinkt weer goed! Hoop dat mode niet naar Nederland komt, afschuwelijk! X

• 09 Augustus 2011 - 20:47

Jan En Adrie :

Haha nu alleen Jan en Adrie......Natas is ook nog met vakantie.
    Laat die mode maar daar dan, neem wel wat zon mee.
    Liefs van ons xxx

• 10 Augustus 2011 - 13:34

Nicole:

Haha het is maar wat je 'mode' kunt noemen;) Geniet van de tocht door de Cameron highlands en het zonnetje! Liefs

• 10 Augustus 2011 - 19:41

Annejan:

Mijn enige ervaring met hot pot (in China weliswaar): SMERIG! Maar we hadden denk ik ook de verkeerde dingen besteld. Uiteindelijk leek het wel een heksenketel! Ben benieuwd hoe jullie het vonden!

• 11 Augustus 2011 - 09:25

Ilona:

Klinkt allemaal erg leuk en mooi! Ben ind benieuwd wat je van hotpot vind!
    xxx

Verslag uit: Maleisië, Tanah Rata

Thailand en Maleisië

En weer een mooi reisje!