Laatste bestemming: Kuala Lumpur! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Laatste bestemming: Kuala Lumpur! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Laatste bestemming: Kuala Lumpur!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

14 Augustus 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal,

Ons een na laatste verslagje alweer, want de tijd vliegt. Gisteren vertrokken uit de jungle: om kwart voor negen stonden we bij de boot die ons in 2 uur uit de jungle zou brengen. Bij onze bootstop konden we lunchen (nasi met kip die raar genoeg naar peperkoek smaakte, gek en toch lekker!). Om 11 uur zouden we met de bus opgehaald worden om via een olifanten sanctuary naar Kuala Lumpur te gaan, helaas kwam de chauffeur pas om kwart over 12. Vervolgens was hij niet tevreden met de toegewezen minivan, gingen we naar hoofdkantoor om busje om te wisselen en toen eindelijk naar olifantenpark. De film van half twee dan ook gemist, niet zo gek met al die vertraging. Nadat onze bagage overgepakt was naar busje collega waarmee we later naar Kuala Lumpur zouden rijden, konden we eindelijk het park in. In het park houden ze allemaal olifanten die hebben gewerkt of zijn mishandeld uit andere landen zoals Vietnam en Birma.

Allereerst konden we naar een platform boven het water waar de olifanten werden gewassen. De verzorgers met de olifanten het water in en je ziet die beesten gewoon genieten van de afkoeling. Vervolgens gingen ze naar platform waar je kon kijken naar ze, werden ze verder schoongespoten en kon je bij de andere verblijven met kleine olifanten kijken. Na een uitleg over elke olifant kwamen er grote manden met allemaal fruit dat je kon pakken en aan de olifanten kon geven, erg tof! Vervolgens mocht je een rondje rijden op de rug van de olifant, onze chauffeur was zo aardig om wat foto's te schieten! Hierna nam onze chauffeur ons mee naar een plek waar je met twee kleine olifantjes op de foto kon, waarna hij ons meetroonde naar het water waar we het water inkonden om deze kleine olifanten zelf te wassen. Even op de rug gekropen terwijl Mark op zijn gemakje het vanaf de steiger bekeek en foto's maakte. Hierna een heerlijk ijsje, droge kleren aan en op naar Kuala Lumpur. Was nog een ritje van twee uur naar Classic Inn hotel. Basic hotel met alles wat we nodig hebben, een verademing om weer een gewone wc te hebben en warm te kunnen douchen! Na een douche richting Imbi gegaan: een gigantische shopping mall vlakbij! Hier gegeten bij Pepper ofzo, een periperi restaurant. De communicatie met de open keuken was dramatisch (we kregen eerst ons hoofd, wij zeiden dat we eerst ons voorgerecht wilden, zetten ze het hoofdgerecht gewoon in het zicht voor 20 minuten en willen het dan alsnog serveren, weer teruggestuurd pfff...drama!). Maar wel lekker eten haha. Na een kort rondje in het mall en een heerlijke starbucks richting hotel!

Vandaag wilden we naar de Petronas torens, alleen moest je volgens de receptie al om 7 uur ernaartoe om in de rij te gaan staan. Hier weinig zin in, dus om 10 uur daar hopend op een kaartje. Helaas was een ticket naar boven uitverkocht, er waren nog wel tickets naar de brug. Prima, want we wilden toch de Kuala Lumpur toren op die hoger is dan de petronas torens. Time slot van 15:40 was nog vrij, dus eerst richting petronas torens met metro. Dit was hoogtepunt KL geworden van 2011, en was ook erg gaaf! Hoger dan 276 meter boven de grond en mooie foto's van de stad en petronas torens kunnen maken. Vervolgens weer richting Imbi, om te lunchen (Subway en Mac, mag ook een keer) en om even naar het hotel te gaan. Om 15:40 waren we weer bij Petronas torens, en het uitzicht op de brug was erg mooi. Hierna door het park gelopen, naar de skybar. Heerlijke coctail; later weer door park even de voetjes in het water en vervolgens richting het restaurant. We hadden namelijk een T.G.I. (Thank Got It's) Fridays ontdekt: onze favo tent in New York wegens de befaamde Jack Daniels saus. Dus hier een heerlijke steak op en daarna richting hotel. Zometeen nog even relaxen in de kamer en dan richting bed.

Morgen gaan we naar Sunway Lagoon: een enorm amusementspark buiten Kuala Lumpur. Hier is een wildwaterpark, adventure park een dierenpark en nog wat (5 in 1) gecombineerd, wij hebben er zin in! Dan dinsdag nog Chinatown en Little India verkennen en shoppen in de Mall (en naar het amusementspark in het winkelcentrum, bizar!). Om half 12 's avonds vliegen we alweer naar huis, dus het zit er alweer bijna op. Woensdag weer naar het zonnige Nederland heb ik begrepen ;-) Laatste verhaal zal denk ik vanuit de schoolstraat geschreven worden!

xx

• 14 Augustus 2011 - 13:55

Fleur:

chica! nice nice, geniet de laatste daagjes maar goed! Het zou zomaar kunnen dat je dan bij Niek in het vliegtuig zit, want die gaan ook dinsdag op woensdag weer terug naar NL! X

• 14 Augustus 2011 - 14:42

Annejan:

Klinkt weer erg vet, vooral met die olifanten! Jammer dat het er bijna op zit! Ben erg benieuwd naar alle foto's! Ik vertrek dinsdag met Walter, gaan 10 dagen kamperen, dus zie je daarna! Heel veel plezier nog de laatste dagen, vooral in Chinatown! ;) Tot snel! xxx

• 14 Augustus 2011 - 17:21

Almaz:

gaaf je de olifanten....
    tijn zijn verjaardag was erg gezellig maar ook erg druk...
    Ben benieuwd naar te fotos....

tot vrijdag
    liefs almaz mijs tijn klien

• 14 Augustus 2011 - 17:32

Jan Adrie En Natasja:

Geniet er nog maar even van!!!!

Tot woensdag.
    Liefs van ons.

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Thailand en Maleisië

En weer een mooi reisje!