Relaxen in Phuket! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Relaxen in Phuket! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Relaxen in Phuket!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

06 Augustus 2011 | Thailand, Phuket

Hallo allemaal!

We begrepen al dat het thuisfront een beetje ongerust begon te worden: al een paar dagen niks meer van ons gehoord! Dus hierbij weer een update over onze avonturen. Woensdag met de boot weer naar het vasteland van Thailand gegaan, in Sura Thani overgestapt naar andere bus (en later nog een bus en nog een bus, ze werken met stickers hier om aan te geven waar je bent, zien eruit als het beste jongetje van de klas met al die stickers!). Uiteindelijk om 9 uur 's avonds waren we dan eindelijk in Phuket, de bus deed er ook nog 7 uur over en aangezien we al vanaf 's morgens half 9 onderweg waren waren we er een beetje klaar mee. Het hotel was echter een aangename verrassing! Na back to basic op Koh Tao hadden we via internet een prachtige aanbieding voor een villa in Phuket gevonden! Het complex is erg ruim opgezet, hebben woonkamer en slaapkamer, ruime badkamer, veranda, warm water, prachtige zwembaden etcetc dus echt even genieten en bijkomen! We hadden echter beretrek dus tegenover ons complex zagen we een BBQ staan met voor 200 baht BBQen all you can eat (ongeveer 5 euro). Dus binnen 5 minuten zaten wij aan de spareribs waarna we snel ons bed ingedoken zijn.

Donderdag voorgenomen om een echte relax dag te houden. S' Morgens met de shuttle naar het strand en heerlijk in de hoge golven gezwommen (veel kinderen verdrinken hier, sterke stroming!). Daarna ergens geluncht (of ontbeten, wat jij wilt) en toen richting ons heerlijke zwembad. Ondertussen overal foldertjes meegepakt om uitjes te gaan uitzoeken. We wilden eerst via Khao Sok national park rijden, maar besloten om deze trips vanuit Phuket te regelen. Dus bij het zwembad (aan de poolbar) twee leuke dagtrips uitgekozen en deze gelijk geboekt. 'S avonds naar de zonsondergang gekeken vanuit After Beach bar (heel mooi!) en toen richting bed, ik had een beetje verhoging en wilde een goede nacht maken.

Donderdag gelukkig weer helemaal fit (waarschijnlijk lichte zonnesteek van heel de dag in de zon liggen) en we stonden 7 uur 's morgens paraat voor onze trip naar het Khao Sok national park. Onderweg langs een paar watervallen, viewpoints, tsunami memorial (erg indrukwekkend) en toen op naar de olifanten. Een trekking door de jungle gemaakt op de rug van een olifant, geweldig wat voor stijl pad zo'n immens beest kan beklimmen, was een erg gave ervaring. Toen naar de lunchplaats waar we een heerlijke thaise lunch kregen, vanalles zat erbij en was echt smullen. Ook ik mocht alles hebben! Daarna wezen kanoen over de rivier in de jungle. Okee eerlijk roeide een Thai ons en lagen wij naar de jungle te kijken. Apen, slangen, veel vlinders en enorm veel flora en fauna gezien, was erg leuk! Na anderhalf uur waren we weer terug bij onze minivan en konden we moe terug naar Phuket rijden. Na een heerlijk etentje bij de favoriete italiaan hier waren we helemaal klaar voor de nacht.

Vandaag hadden we onze volgende trip: naar het James Bond eiland en naar tempels. We werden 10 uur opgehaald (hij stond er al om half 10) en op naar de tempel met een enorm gouden beeld in een grot. Ook de grot zag er erg mooi uit. Daarna een heerlijke thaise lunch (mark redde me net op tijd doordat hij de cashews zag voordat ik een hap nam), de lunch gister was beter. Toen richting een grot waar we met een kano, toen een bamboevlot en toen wandelend (in het water) doorheen gingen, echt een prachtige ervaring! In het midden was een soort olifant te zien in de grot, vandaar dat de grot heilig was. Toen richting onze long tail boot en richting het james bond isaldn. Deze Phang Nga bay is echt een plaatje en veel foto's gemaakt en rondgekeken. De groep en gids van vandaag waren wel een stuk minder dan gisteren, niks aan te doen! Na een bezoekje aan een vissersdorpje (een drijvend dorp, heel apart) weer richting onze minivan om naar huis te rijden! Al met al weer veel mooie dingen gezien en meegemaakt. Bij terugkomst nog snel even in het zwembad gedoken en nu net terug van uit eten. Morgen vliegen we naar Penang (maleisie) en zit ons avontuur in Thailand erop. Onze indruk van Thailand is dat het een erg gastvrij land is, super goed te reizen (na onze eerdere ervaringen zeker), veel leuke mensen en heerlijk eten en drinken. Zeker een land waar we nog eens naartoe willen en ook voor de iets wat luxere reiziger een prima plek van vertoeven! We laten weer wat horen over paar dagen!

xx

• 06 Augustus 2011 - 20:36

Corry:

Wat heerlijk om even mee te genieten met wat jullie beleven. Het klinkt allemaal fantastisch. Jungle, rijden op een olifant en lekker zwemmen. Het ongeruste thuisfront is weer helemaal gerustgesteld. Geniet ook in Maleisië volop.

Heel veel liefs,
    Corry

• 07 Augustus 2011 - 19:04

Almaz:

zo jaloers.....
    goede vlucht naar Maleisie....
    weer een nieuwe ervaring....

Gaan jullie ook een jungel trakking doen.... heerlijke bloedzuigers...
    hihihih
    succes

almaz

• 07 Augustus 2011 - 20:51

Nicole:

Wat een prachtige verhalen weer, klinkt als een heerlijke vakantie! Echt gaaf dat jullie op een olifant hebben gezeten!!!
    Jullie zijn als het goed is inmiddels aangekomen in Maleisie, heel veel plezier! Geniet ervan! xx

Verslag uit: Thailand, Phuket

Thailand en Maleisië

En weer een mooi reisje!