De laatste dagen alweer! - Reisverslag uit Zevenhuizen, Nederland van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu De laatste dagen alweer! - Reisverslag uit Zevenhuizen, Nederland van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

De laatste dagen alweer!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

17 Augustus 2011 | Nederland, Zevenhuizen

Hallo allemaal!

Het laatste verslagje alweer, vanaf de bank in de schoolstraat geschreven! Vanmorgen vroeg aangekomen, dus vandaag beetje brak en druk met uitpakken, wassen en foto's sorteren! En natuurlijk nog even laten weten wat wij de laatste dagen hebben gedaan!

Maandag zijn we naar Sunway Lagoon geweest, een multi-pretpark. Je hebt hier een dierentuin, Scream Park, pretpark, Extreme Park en Water Park in één! Je kon kaartjes kopen voor losse parken of een all in one kaart, die hebben wij gehaald! Bij binnenkomst onze tas in de locker gedaan, want hadden vooral zin om te gaan zwemmen. De glijbanen en het zwembad nog even voorbij gelopen, want er was ook een strand met groot bad eraan vast. Maar wat zagen we daar: een bodyboard baan (zoals er ook één in Zoetermeer is). Voor de mensen die niet weten wat het is: een baan met snelstromend water waarop je kan surfen op een kleine board op je buik of knieën). Hier stond niemand in de rij, dus wij even kijken of je hiervoor bij moest betalen (dat moest ook voor karten en bungeejumpen als je dat wilde). Met onze toegangspas (in de vorm van gekleurd horloge) mochten we echter dit gewoon doen. Dus wij lekker bodyboarden en aangezien er niemand anders kwam, hebben we een uur kunnen bodyboarden. Nu kunnen we links en rechts bewegen op buik, op de knieën, over de kop gaan, plank voorruit duwen en weer vangen (oke dat lukte nog niet echt hee goed). We zijn vaak in de vangrail beland, enorme spierpijn nu allebei maar wel enorm veel lol!

Hierna even gaan zwemmen en toen was het alweer lunchtijd. Na een snelle hamburger toch maar eens de andere parken gaan verkennen. Eerst langs de interactieve dierentuin met veel rare beesten, daarna wat attracties gedaan (een piratenschip zoals in de Efteling maar deze ging over de kop, en een waterbaan waarbij droog blijven onmogelijk was). Verder nog wat kleine attracties en achtbanen gedaan en toen naar het Scream park. Dit was het hoogtepunt van de dag! We moesten een soort hal inlopen die helemaal donker was. Vervolgens werden we voor een scherm gezet waarop een 'spannende' film werd vertoond. Ondertussen liepen allemaal medewerkers om ons heen, bliezen in je hoor, schreeuwden, pakten je vast (ze zouden je niet mogen aanraken eigenlijk). Erg vies en absoluut niet spannend, vooral de adem die in je oor werd geblazen stond verschrikkelijk naar de net genuttigde lunch en bubbelkauwgom. Vervolgens moesten we in polonaise door een doolhof lopen (ziet er al niet uit) en hier liepen allemaal geschminkte medewerkers die uit slecht verstopte gaatjes of ramen sprongen en schreeuwden in je oor. Weer niet spannend alleen erg irritant. Vervolgens 3d brillen op en door volgende zaal lopen, weer allemaal acteurs die slecht verkleed waren en je lieten schrikken. De verf op de muur was een beetje 3d, maar dat was dan ook alles. En toen stonden we weer buiten...haha leuk voor de mensen die alleen dit kaartje hadden gekocht :)

Na onze tas te hebben gepakt (die lag in kluisje aan andere kant van zwembad) wilden via een enorme loopbrug naar extreme park lopen. Dit is een enorme loopburg die over het park heenloopt waarvanaf je ook kan bungeejumpen en tokkelen. Bij de tokkelbaan aangekomen bleek dat je hier ook met onze toegangspas vanaf kon, dus ik naar beneden (tas mocht niet mee) en Mark ervanaf. Daarna ben ik gegaan, leuk om zo hoog over een enorm zwembad te tokkelen, al ben je echt zo beneden! Hierna zijn we de glijbanen afgegaan, stelde niet enorm veel voor. 4 glijbanen waar je met zijn tweeën in een band vanaf kon en nog een glijbaan waar je met elkaar op een matje vanaf kan racen. We zijn na de glijbanen nog even gaan zwemmen en toen richting de aangrenzende shoppingmall. Hier hebben we bij een Japanner gegeten, was erg lekker. We hadden geen zin om met het OV naar huis te gaan (ging op de heenreis wel prima!), dus met de taxi naar de Starbucks voor ons hotel.

Dinsdag was alweer onze laatste dag. We vlogen om kwart over 11 's avonds, dus we hadden nog hele dag in Kuala Lumpur. Nadat we hadden uitgecheckt richting skytrain gegaan en naar Chinatown. Door deze wijk gelopen en langs een leuke markt met allemaal namaak en door een voedselmarkt waar iedereen vis en vlees stond schoon te maken, enorm stonk en ratten lekker overal tussendoor renden. Lekker op de nuchtere maag haha! Na de lunch richting de shopping mall (Imbi en Times Square) bij ons hostel gegaan, en hier de rest van de middag lekker doorgelopen, lekker geshopt (Mark een nieuwe hoofdtelefoon en ik nieuwe zonnebril) en uiteindelijk bij de Mac Donalds onze vakantie afgesloten. Wilden namelijk weer bijtijds in ons hostel zijn en allebei niet echt honger voor uit eten na de late lunch. Onze taxi was half uur te vroeg, dus waren heel erg op tijd op vliegveld. Hier ging alles heel snel, na laatste vruchtensmoothie en van de laatste Ringets een fles Jack Daniels gekocht en toen het vliegtuig in. Na een vlucht van 12 uur stonden vanmorgen Marks ouders fijn op ons te wachten en waren we weer lekker thuis.

Al met al hebben we echt weer een superreis gehad! Thailand vind ik een meer uitgesprokener cultuur hebben: de massages overal, het boedhisme en koningshuis, het eten (echt fantastisch!) en de overal lieve en behulpzame mensen. Je merkt dat het een behoorlijk toeristisch land is qua auto's, wegen, eten, wc's en Engels spreken. Maleisië heeft dit iets minder, hier is daarnaast ook veel meer een mengelmoes cultuur. Qua armoede merk je bijvoorbeeld dat dit veel meer in de openbaarheid is in Maleisië, het is een geur op straat die we ook veel in Rajastan (India) roken. Maleisië leek heel erg op Indonesië, de geur van krektek sigaretten op straat! Beide landen waren geweldig om doorheen te trekken, het verschil met bijvoorbeeld onze laatste vakantie in India vonden wij enorm (denk aan wegen, behulpzaamheid met eigenbelang en armoede daar). Voor mij is het wel erg fijn dat ik geen allergische reacties heb gehad, als er ergens noten inzaten zagen we deze gelijk! Dus ook dit een enorme plus. Tot slot erg fijn om vaak internet te hebben en iedereen dus goed op de hoogte te kunnen houden! Bedankt voor al jullie leuke reacties en hopelijk volgend jaar een nieuwe mooie reis voor ons!

xx

Ps. Nu voor het eerst foto's op pc, dus een kleine selectie van wat hoogtepunten op onze reis.

• 17 Augustus 2011 - 14:07

Anna-Vera:

Leuk om er nu wat foto's bij te zien! En blij dat t hartje ook in Azië is gelanceerd ;-) x

• 17 Augustus 2011 - 18:13

Almaz:

welkom thuis

liefs

• 26 Augustus 2011 - 20:20

Annejan:

Beetje late reactie, maar erk leuk om alsnog te lezen! En ook om de foto's te zien, krijg je er een veel beter beeld bij! Moeten maar snel meeten om de rest van de verhalen en horen en de rest van de foto's te zien! :) xxx

Verslag uit: Nederland, Zevenhuizen

Thailand en Maleisië

En weer een mooi reisje!