Desserts & Ferrari world - Reisverslag uit Al Qurayyah, Verenigde Arabische Emiraten van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Desserts & Ferrari world - Reisverslag uit Al Qurayyah, Verenigde Arabische Emiraten van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Desserts & Ferrari world

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

13 Juli 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Al Qurayyah

Hallo iedereen,

Twee dagen Abu Dhabi zitten er alweer op. Wat kan het warm ergens zijn, niet normaal. We zijn achter twee zaken gekomen: 1) in de zomer is het in abu Dhabi echt heet en 2) tijdens de ramadan, waarin gedurende de dag niet gegeten en gedronken wordt, is het bijna niet uit te houden. Want voor de toeristen geldt hetzelfde: dus alles is overdag dicht. Gelukkig vonden we vrijdag in een mal een supermarkt en hebben we zo ons ontbijt naar de kamer gesmokkeld. Alles in abu Dhabi is groot en overdreven, en tijdens ramadan uitgestorven. Het lijkt hier echt een spookstad. Na ons ontbijt zijn we richting het zwembad gegaan en hebben hier wat uurtjes gechilld.

Om 16u stond onze eerste tour op het programma: into the dessert. Eerst met een 4x4 door de dessert scheuren, fantastisch! Af en toe stop voor een mooie foto en toen in het midden van de woestijn gestopt. Hier was een kamp opgeslagen en kon je sand boarden, kameel rijden, quad rijden, henna laten zetten en op een lage tafel bij de bar neerploffen. 1 keer raden wat wij deden? Inderdaad poging on te sand boarden. Of het aan het hellingspercentage, de wind, het board of ons talent lag zullen we nooit weten. Maar we gingen als slakjes naar beneden haha. Daarna stond de Arabische bbq klaar en konden we traditioneel eten, was erg lekker. Vervolgens stond de shisha ( waterpijp) klaar, onder de prachtige sterrenhemel midden in de woestijn. Echt gaaf! We kwamen moe en voldaan thuis aan.

Vandaag stond Ferrari world op het programma. We hebben een duo ticket gekocht zodat we morgen naar het waterpark ernaast kunnen. Marks droom werd waarheid: auto's, auto's en nog meer auto's. Blijkbaar allemaal gave modellen en bijzondere auto's, mij zegt het niet zoveel. De attracties gingen ook over auto's, auto's en nog meer auto's en beiden vonden we het jammer dat de snelste achtbaan van de wereld het niet deed. Maar de lach op Marks gezicht de hele dag maakte alles goed, al met al was het erg geslaagd. De meeste eetgelegenheden waren dicht, maar middels afzettingen konden we hier soms wat eten en drinken. Door de ramadan was het super rustig en konden we overal snel doorlopen. Na deze ervaring gingen we naar hotel viceroy: het hotel midden op het formule 1 circuit. Mooi naar boven geslopen en op het terras wat mooie foto's geschoten. Uiteindelijk konden we, in een afgezet gedeelte, heerlijk wat drinken. Wel nodig met 46 graden!

In het hotel hebben we ons snel verkleed om naar abu Dhabi centrum te gaan om de souks te bezoeken. Snel wat markten overgelopen en toen cornixhe road langs de kustlijn gevolgd. Druipend van het zweet, want ook om 21u is het nog 38 graden. Wel leuk om het centrum te zien en rond te lopen. In de bar een welverdiende cocktail genomen. Morgen staat de Great mosque en waterworld op het programma. Daarna vliegen we in de nacht door naar Bali, zin om te duiken hebben we!

• 13 Juli 2013 - 21:24

Alex:

mark zijn sd kaartje van zijn camera was zeker na 1 dag Ferrari al vol :-)

• 14 Juli 2013 - 12:33

Corry:

Hoi, lieverds, Martin las gisteren juist in zijn technisch blad over de Ferrari achtbaan, dus zeiden wij: daar gaan Mark en Jolien in. Jammer dat dit niet gelukt is. Verder ben ik niet jaloers op 46 graden; ik moet er niet aan denken. Jullie zullen wel lekker afvallen met die Ramadan! Wel indrukwekkend zo'n stad. Heel veel plezier in waterworld; dat moet wel heerlijk verfrissend zijn. Veel liefs, Corry

• 15 Juli 2013 - 21:48

Nicole:

Wat leuk om op deze manier jullie belevenissen weer te volgen. Geniet ervan en nog heel veel plezier!! Liefs

• 16 Juli 2013 - 16:08

Anna-vera:

Ik lees duidelijk van voor naar achter, ramadan klinkt helemaal niet zo rooskleurig ;-)
    mooi dat mark dag van zijn leven had haha !

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Al Qurayyah

Mark en Jolien