Aan al het mooie komt een eind - Reisverslag uit Zevenhuizen, Nederland van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Aan al het mooie komt een eind - Reisverslag uit Zevenhuizen, Nederland van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Aan al het mooie komt een eind

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

03 Augustus 2013 | Nederland, Zevenhuizen

Hallo allemaal,

Hier alweer het laatste verslag vanuit het zonnige en warme Zevenhuizen. Vorige week zaterdag werden we wakker op Gili air en moesten we de boot van half 10 halen. Deze bracht ons naar Padangbai en vervolgens reden we door naar Sanur. In dit kustplaatsje in het oosten van Bali zouden we onze laatste dagen besteden. Zaterdag hebben we ons in het hotel geïnstalleerd en hebben we nog lekker aan het zwembad gelegen. Vervolgens zijn we een stuk gaan lopen om het stadje te verkennen en op zoek te gaan naar een duikschool. Dit werd een lange en hete wandeling waaruit bleek dat Sanur niet de mooiste stad van de wereld is. Veel gaten in de wegen, veel verkeer en weinig leuke winkels maar wel prachtige vliegers die enorm groot waren aan de hemel. Uiteindelijk een duikwinkel gevonden die ons de weg wees naar een duikschool en waar we reefsticks (voor balans, aanwijzen van mooi koraal en steun bij harde stroming) hebben gekocht. Volgens de winkel was het 10 minuten lopen dus met goede moed gingen we op pad naar de duikschool. Drie kwartier later waren we er dan en konden we, na goed afdingen, de volgende dag gaan duiken bij het zuidelijke eiland Nusa Penida.

Om 8u werden we opgehaald om de duikspullen te gaan passen en vervolgens stapten we in een mooie speedboot naar Nusa Penida. Dit is een prachtig eiland waar er geweldige duikspots zijn. De eerste was Manta Point: duiken met reuze manta roggen. Wanneer je het water ingaat en gaat dalen zie je ze nog even niet, maar dan kijk je omhoog en zweven er gigantische manta's over je heen: fantastisch! Ze vliegen door het water heen, komen super dichtbij en hebben een enorm gekke bek. 35 minuten hebben we mogen genieten van dit prachtige schouwspel, we hadden het geluk dat er een stuk of 7 manta's aanwezig waren. Wat een prachtige duik! Na een korte lunchpauze op de boot was de tweede duik bij Crystal Bay, zoals de naam al doet vermoeden had je hier kristal helder water. Onze gids was een beetje vaag en snapte het zelf niet zo, er was namelijk enorme stroming waar hij ons naartoe leidde waarna hij een rots pakte en wij zonder succes probeerden bij te blijven. Dus af en toe waren we hopeloos verloren en werd de duik meer geleid door de stroming dan door de gids. Mooi koraal, enorm veel vissen en als klap op de vuurpijl de Mola Mola gezien: de maanvis. Deze gek uitziende vis kan 4 meter worden, gemiddeld is een volwassen vis 1 ton zwaar en 1,8 meter lang. Wat een gave vis om te zien, hij was wat dieper dan wij dus op Google hebben wij nog even nagezocht wat we nu echt zagen.

Maandag was onze laatste dag alweer en hebben we besteed door op het strand te relaxen, ik heb een heerlijke manicure gehad, we hebben een mooi masker gekocht en hebben een heerlijke Balinese massage genomen. Al met al een heerlijk dagje, afsluitend zijn we langs de boulevard gaan lopen en hebben we sateh gegeten op een traditionele BBQ.

Dinsdag was het dan alweer voorbij! Na een heerlijk ontbijt, ze hadden een intercontinentaal ontbijt buffet waar we heerlijk konden eten, hebben we nog de laatste boodschappen gedaan en heb ik nog twee uurtjes aan het strand gelegen. Na een verkwikkende douche hebben we de spullen gepakt en zijn we richting vliegveld gegaan. Onze vlucht ging om 19u, maar bij inchecken bleek dat ik niet op de lijst stond. Oplossing was de vlucht die over een kwartier zou gaan, dus ineens zaten wij een half uur later al in de lucht op weg naar Jakarta. Hier hadden we behoorlijk wat overstaptijd en hebben we rustig wat gewinkeld en zitten lezen. Na een vlucht van 9u waren we op Abu Dhabi en zaten we 2 uur later weer in de lucht richting Amsterdam. Hier kwamen we mooi om kwart voor 3 middags aan en de bagage had de reis ook overleefd. Mijn collega die mijn mini had geleend stond al voor de deur te wachten en zo konden we snel richting Zevenhuizen. Hier kwamen we moe maar enorm gelukkig aan. Het was weer een prachtige reis, met iets meer rust dan we normaal doen en dit reisritme beviel ons prima. We willen snel weer terug naar dit prachtige land en de onderwaterwereld verder verkennen. Hopelijk volgend jaar weer :-)

Xx
Jolien en Mark

• 03 Augustus 2013 - 22:49

Corry:

Wauw, wat een mooie foto,s! Ik hoop ze snel allemaal te zien. Wat hebben jullie een geweldige reis gehad.
    liefs van ons, Corry

Verslag uit: Nederland, Zevenhuizen