Duiken, relaxen en duiken - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Duiken, relaxen en duiken - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Duiken, relaxen en duiken

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

26 Juli 2013 | Indonesië, Gili Air

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer, met nog maar een kleine week vakantie te gaan. Wat vliegt de tijd hier op gili air. Het is een heerlijk lay back eiland waar alles gemoedelijk gaat, je sjokkend over de zandweggetjes je voortbeweegt en de turqoois blauwe zee je overal omringt. De eerste dag zijn we gelijk naar een mooie duikschool op zoek gegaan en naast ons hotel zit er 1: blue marlin. Hier kan je je op een bord inschrijven voor de duiken van die dag en zo hadden we ons voor de duik van 11:30 op maandag ingeschreven. We gingen naar Hans reef, vlak voor de kust van gili air. Helaas lukte het klaren bij mij niet bij het afdalen, wat ik ook deed mijn oren wilden niet. Ik moest de duik dus afbreken en op de boot wachten op de anderen. Mark heeft toen al mooie vissen en schildpadden gezien. Ik ben in de middag even naar de dokter geweest, had lichte keel pijn en wilde even mijn oren nakijken. Hij zag niks en heb wat pillen meegekregen om de zwelling te verkleinen en mogelijke blokkades in mijn luchtwegen weg te halen. Mark was in de middag gaan duiken bij menos wreck, die vond de eerste duik zo gaaf! Ik ben ondertussen op een terrasje geploft en heb heerlijk zitten lezen. Savonds zijn we lekker gaan eten in de straat met restaurantjes naast ons, veel keus hier en allemaal leuke tentjes. Veel vis van de BBQ die ala minute wordt bereidt. Mark is al een echte fan en staat dagelijks bij de tafel verse vis om barracuda, prawns of schnapper te bestellen. Ik hou het bij oa de chicken mushroom garlic butter with rice.

Dinsdag werd ik wakker met minder oorpijn en de duik van 11:30 klonk veelbelovend: soraya. Met lichte zenuwen het zwembad in om hier te testen of ik kon klaren, al het daar niet zou lukken was duiken geen optie. Gelukkig ging zwembad goed en kon ik ook mee op de duik. De duik was erg gaaf, enorm veel vissen hier en ook ik spotte nu een schildpad :-). De rest van de dag relaxed aan het zwembad en gechilled op het terras. Woensdag ingeschreven voor de duik van 8:30 naar shark point. Omdat we er toch vroeg uit moesten zijn we nog wat eerder opgestaan om vanuit een lounge set voor ons hotel naar de zonsopgang te kijken. Ondertussen even met mijn moeder gebeld, het was in NL mooi 12 uur 's nachts. Na het ontbijt op naar de duik waar we een zeeslang, aal, schildpadden en enorm veel mooie vissen hebben gezien. De duik van 11:30 was naar gili air wall en we hadden zin om gelijk nog een duik te doen. Dus we konden bijna gelijk weer door en ook hier veel mooie vissen gezien, we gingen langs een mooie muur van koraal en onderwater leven. De rest van de dag het eiland wat verkent, bij het zwembad gelegen en rustig aan gedaan.

Donderdag stond om 8:30 sunset reef op het programma (manta point), een tip van Eline en Simon die hier reefsharks en veel schildpadden hadden gespot. Blijkbaar was er bij de daling een reefshark geweest maar was deze erg verlegen want wij hebben hem niet gezien. Wel enorm veel schildpadden en grote batfishes. Ook was het koraal erg mooi dus een erg geslaagde duik. Wederom de rest van de dag rustig aan gedaan, boottickets voor zaterdag gekocht en we zijn om 18u naar een prachtige zonsondergang gaan kijken onder het genot van een mojito, wat een leven hier!

Vandaag nog 1 duikje gemaakt bij hann's reef. deze duik had ik niet kunnen maken en er waren veel mooie vissen hier te zien. Het was een mooie laatste duik waarin we een gigantische maerone (?) tegen (enorm grote aal, als je vroeger op de nintendo 64 mario world speelde kwam deze uit de onderwatergrot.) Met pijn in ons hart afscheid genomen van deze duikschool, wat een enorme fijne plek met leuke mensen was dit. Als afsluiter weer coctails gaan drinken bij zonsondergang en nu zitten we aan onze laatste maaltijd hier. Verder zullen we zo onze spullen gaan pakken want zaterdag gaan we weer naast vaste land van Bali, naar Sanur. Hier zullen we onze laatste dagen doorbrengen, hoe dat horen jullie nog.

Xx
Jolien en Mark

• 27 Juli 2013 - 15:33

Jan, Adrie En Natasja.:

Wat gaat de tijd snel, nog een klein weekje.
    Geniet er nog maar heel erg van.

Veel liefs van ons.

• 28 Juli 2013 - 14:12

Corry:

Hoi lieverds, We lezen in de tuin van Barry en Jane wat jullie beleven.Wat een schitterende vakantie hebben jullie. Jullie maken prachtige duiken. Ik ben benieuwd Naarden foto,s. Wij genieten van schitterend weer, fijne vrienden en leuke uitjes. morgen gaan we naar Londen. Goede laatste dagen en een goede terugreis. Liefs van ons, Corry
Mark en Jolien

Actief sinds 18 Juli 2008