back to the roots - Reisverslag uit Pemuteran, Indonesië van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu back to the roots - Reisverslag uit Pemuteran, Indonesië van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

back to the roots

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

16 Juli 2013 | Indonesië, Pemuteran

Ha allemaal,

Daar zijn we weer, en nu vanaf Bali. Zondag hebben we nog een heerlijke dag in abu Dhabi gehad. Smorgens zijn we naar grande mosque geweest, een moskee waar 42000 mensen kunnen bidden en waar toeristen ook welkom zijn. We kregen hier een tour van een uur en de moskee was werkelijk prachtig. In elke ruimte staan andere planten en bloemen in mozaïek om zo de hele wereld te vertegenwoordigen. In de moskee was airco, in combinatie met het grootste tapijt in de wereld heerlijk om op te zitten.

Terug in het hotel snel de zwemspullen gepakt om richting waterworld te gaan. Ze weten in abu Dhabi wel hoe je een waterpark moet bouwen. Er was zelfs een interactieve achtbaan met laser waar je nat gespoten werd en enorm gave glijbanen. Onze favoriet was reeën waar je in een soort vlot met zijn 6 en vanaf ging en die werd aangedreven door motoren waardoor je supersnel ging. Je werd hierin echt gelanceerd. Door de ramadan was het super rustig en konden we overal zo doorlopen. Met een temperatuur van 45+ was het echt heerlijk in park. Aan het einde van de dag waren we kapot en doodop van al het traplopen en we hadden nog een lange reisdag voor de deur. We hebben s avond bij radisson gegeten: een Arabisch buffet. Het toetjesbuffet zou menig vrouw voor smelten: wat was er veel! Helaas alles met noten of chocola dus heb ik het bij ananas en dadels gehouden.

Om half 12 s avonds gingen we richting vliegveld om de vlucht van half 3 te halen. Na een paar uur slaap werd het ontbijt geserveerd en landen we op Kuala Lumpur. Een mooi uurtje om over te stappen en toen nog een kleine drie uur naar Bali. Op Bali stond onze pick up al klaar om ons naar Pemuteran te brengen: onze eerste duikspot. De rit duurde nog 4u dus onderweg langs de weg onze eerste portie nasi goreng gehaald. Nog steeds heb je hier voor 6,50 euro 2 porties nasi, twee drankjes, chips, aardbeien en een pakje sigaretten. Fantastisch! Uiteindelijk waren we bekaf rond 12u op bestemming en zijn na een potje kaarten ons bed ingedoken.

Vanmorgen wakker geworden met een stralende Balinese zon en na een ontbijtje geserveerd op ons balkon hebben we onze duiktrip van morgen geboekt. Daarna zijn we richting strand gegaan waar we heerlijk op 2 bedjes hebben gechilld. Lunchen op het strand met voetjes in het zand en tussendoor heerlijk gesnorkeld. Veel mooie vissen en koraal gezien, leuk voorproefje voor morgen. Na nog even in het zwembad te hebben gedoken hebben we de trip naar lombok vastgelegd, waar we donderdag heen gaan. Gaan dan gelijk op 2daagse trekking naar de vulkaan, ben benieuwd! Vanavond heerlijk aan het strand bij mooi tentje gegeten, de rendang smaakte weer heerlijk! Nu ons bed in om morgen bijtijds klaar te staan voor de duik!

Xx
Mark en Jolien

• 16 Juli 2013 - 16:01

Anna-vera:

Mooi die moskee, bijzonder ook om met ramadan in midden oosten te zijn lijkt mij !

en bali, duiken, heerlijk eten, pfff zwaar jaloers!!!
    vulkaantrekking lijkt me ook erg bijzonder, apart landschap!

geniet er van daar!!!

• 16 Juli 2013 - 20:11

Corry:

Hoi lieverds, Wat ziet het er daar mooi uit! En wat een prachtige zee met een .... Die moskee lijkt me ook wel erg mooi. En nu genieten van het duiken. Maak maar mooie foto's; dan geniet ik hier mee.
    Liefs van ons, Corry

• 17 Juli 2013 - 07:55

Nicky:

Aaahhh jaloers! Vooral op die Bintang en de Nasi Goreng ;)

• 19 Juli 2013 - 21:36

Jan, Adrie En Natasja:

Hoi, Hoi, wij zijn inmiddels weer thuis. Dus kunnen we de verslagen weer thuis volgen.
    Echt heel leuk.

Heel veel leifs van ons,

• 19 Juli 2013 - 21:38

Jan, Adrie En Natasja: