Woestijn, kameel en zandkastelen - Reisverslag uit Jodhpur, India van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Woestijn, kameel en zandkastelen - Reisverslag uit Jodhpur, India van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Woestijn, kameel en zandkastelen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

03 Augustus 2009 | India, Jodhpur

He allemaal,

Alweer een paar dagen later, de tijd vliegt! Ons laatste verslag was in Bikaner, waar we donderdag zijn vertrokken richting Jaisalmer. Dit is 50 km van de grens van Pakistan en heel erg westelijk dus. Hier reden we gelijk door naar de woestijn, waar ons een kamelen safari te wachten stond. Ook zouden we in de woestijn gaan overnachten. Na een kopje chai (thee) was het dan zover: een hele kudde kamelen stond klaar terwijl we maar met zijn 2en zijn. Allebei een mooi beest uitgezocht, erop gesprongen, naar achteren leunen en hop daar gaat ie omhoog. Dat is echt hoger dan het zo lijkt, erg leuk! Maar ook wel wiebelig, dus allebei spierpijn in onze dijbenen! Na een uurtje gelopen een kleine pauze waarna we verder reden richting woestijn. Eindelijk dan toch een stukje woestijn met echte zandheuvels en een prachtig uitzicht. Hier in het zand gezeten (door de harde wind het zand overal) en gekeken naar de zonsondergang. NA zonsondergang terug naar het guesthouse, waar we zouden eten. Omdat onze gids er nog wel zin in had, gingen we in galop. Echt gehobbel en vasthouden! Het bleek te hard te waaien om in de woestijn te slapen, dus kregen we een lemen hutje tot onze beschikking. Ook erg basic, maar wel leuk om keertje mee te maken. Het eten vond mark erg lekker, ik heb helaas de laatste paar dagen geen eetlust meer en kan blijven rennen naar de wc. Gelukkig genoeg loperamide bij ons!

's Nachts was het best heet, en overal waren beestjes. Gelukkig niet in ons hutje en dus nog een beetje kunnen slapen (mark als een roos). De volgende dag meteen na ontbijt richting stad Jaisalmer, waar een hotel met zwembad op ons wachtte! Echt een verademing. Na een douche met de gids richting het fort van Jaisalmer. Dit staat een stuk hoger dan de stad en is dan ook van veraf al te zien. Veel tempels en handelaren binnen, zag er allemaal erg mooi uit. Toen bracht de gids ons door de stad naar oa een zilversmid en een authentieke wandkleden kunstenaar. Bij hem een mooi wandkleed voor me kamer in Tilburg gekocht. Na een zwempartij met Bhuman naar enkele tempels in de buurt geweest, waar we naar de zonsondergang hebben gekeken. Daarna bracht hij ons naar een goed restaurant, waar je bovenop het dak heerlijk kon eten. Toen richting bed gegaan, want vooral ik was behoorlijk op.

Gisteren zouden we om 11 uur vertrekken, dus na een ontbijtje richting de hal waar bleek dat Bhuwan met onze auto weg was. Er waren wat startproblemen en hij ging hem even maken...dat duurde 3 uur. Gelukkig konden we nog op onze kamer. Toen rond 2 uur vertrokken naar Jodhpur, gelukkig een korte rit van zo'n 4 1/2 uur. We konden kiezen tussen hotel met en zonder zwembad, easy choice! Toen we aankwamen gelijk maar gaan eten, in het hotel. Ook erg lekker. De kamer is erg ruim, gedecoreerd en ruime badkamer. Niks te klagen dus.

Vanmorgen na het ontbijt stond Bhuwan alweer klaar om ons rond te gaan rijden. Het eerste naar het fort gegaan, wat ook hier boven de stad uitsteekt. Erg indrukwekkend en een goede audio tour maakte het ook nog informatief (bij de waterpijp geluiden als klokklokklok haha). Veel kunst ook een draagwagens voor op een olifant. Toen naar een wit marmeren tempel in de buurt. Daar werd net een fotoshoot gemaakt met Indisch model, de eerste grote, mooie Inidische vrouw die we hebben gezien. Op terugweg nog bij kunstnaar van kunst gestopt, waar we klein schilderijtje hebben gekocht (meer omdat ze zo lief waren...) Terug in het hotel lekker biertje in het zwembad genomen en genoten van vakantiegevoel. Daarna een stadstour waar we kruiden hebben gekocht (voor thee en curry, die wie ooit wil...) en beetje rondgelopen op de markt. Daar hebben we ook eerste olifant voorbij zien komen, gewoon over straat met iemand op rug haha! Voor het avondeten heeft Bhuwan ons naar het restaurant on the rocks gebracht. Erg lekker gegeten wederom en ook in een mooie tuin. Nu gaan we lekker slapen en morgen naar volgend plaatsje.

Dus al met al gaat alles hier goed. We hebben goede hotels en doen veel dingen. Klimaat is wel verstikkend, zo luchtvochtig en warm! Je zweet al als je buiten niks doet. Eten is allemaal erg lekker, maar de geuren op straat zijn vaak misselijkmakend. Armoede ruikt helaas niet lekker en als je bedenkt dat hier veel armoede is....

Tot snel!
xx

• 04 Augustus 2009 - 04:34

Annelies:

geweldig al die verhalen.geniet er van dikke kus

• 04 Augustus 2009 - 06:58

Jan, Adrie ,Natasja:

Hoi Jolien en Mark,

Jullie maken wat mee zeg, een olifant door de straat zien lopen lijkt me toch wel een raar.Dat zal je hier niet mee maken.
    We kijken al weer uit naar het volgende reisverslag.

Veel liefs van ons.
Mark en Jolien