Eindelijk internet! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Eindelijk internet! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Eindelijk internet!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

30 Juli 2008 | Indonesië, Batavia

He allemaal!

Hier weer een berichtje van ons! We zitten nu op Samosir, het eiland in het midden van het Toba meer. Hier zitten we al drie dagen, maar helaas deed het internet het steeds niet (iets met een generator:S)

De jungle tocht van drie dagen geleden is helaas iets anders verlopen dan verwacht. Om 8 uur 's morgens staken we de rivier over (in een gammele trek-kano) om een berg te beklimmen naar het Orang Oetang voedingsplatform. Hier worden 2 keer daags de apen gevoerd en ze hopen dat er geen orang oetangs op af komen (want dan zijn ze zelfstandig geworden) Wij hadden geluk en hebben er een stuk of 5 boven onze hoofden zien slingeren. Helaas kreeg ik(Jolien) daar al weinig van mee, mijn ontbijt lag helemaal verkeerd. Dus overmatig zweten, misselijk, duizelig en buikpijn etc etc voordat we begonnen waren met de trekking. Na het voeren mijn ontbijt eruit gegooid en hoopte toch mee te gaan trekken. Een uur later en behoorlijk wat moeilijke momenten (trillen en overgeven mmm) later besloot de gids Darwin dat we terug zouden gaan. Dit vond ik zonde voor de rest dus besloten we dat Darwin, Mark en Astrid en Simon (twee Duitsers) doorgingen en ik en Ramitch naar beneden waar we gingen raften. Gelukkig hadden we toen nog meer orang oetangs en apen gespot. Ramitch en ik moesten via lianen naar beneden abseilen en helaas tussendoor weer stoppen om....je raadt het al ;) Onderaan bij de rivier even kunnen relaxen en kwam mijn maag weer tot rust. In de tube afdalen in de rivier vond ik weer super, dus besloten we nog een stukje verder te gaan. De rest zou toch later thuiskomen. Dat stukkie werd 10 km dus was ik nog later dan mark terug. Mark daarentegen echt gebikkelt in de jungle en heel de tocht uitgelopen!

De volgende morgen met de bus naar het Toba meer gereden. Dit duurde zo'n 8 uur in een hobbelige auto, maar het Toba meer is echt prachtig! Om half 5 de boot van Paharat naar het eiland Samosir genomen. De pont neemt je in een uur mee naar TukTuk en kost 50 cent pp. Op de boot sprak iemand ons aan om in Samosir Cottage te gaan slapen, foto's zagen er goed uit dus zo gezegt, zo gedaan. Onze kamer kijkt uit op het meer (oke oke deels daarom korting kunnen afdingen) en kost ons 7 euro per nacht. Daarvoor hebben we wel warm water en een bad. We waren vooral erg moe na deze lange dag en zijn na een maaltijd(shrimp kebab en tuna sandwich) vroeg gaan slapen.

De volgende dag een scooter gehuurd. Hier eerst een beetje door afgeschrokken, door de slechte staat van de wegen, het links rijden, het schakelen en het weggedrag van de anderen. Op dit eiland is het iets rustiger dus daarom durften we het aan. Via de noordkant langs de kust gereden naar de hot springs. Het stonk hier naar zwavel, was erg warm en mark presteerde het om in een geiser te stappen haha...echt de moeite waard dus! 's avonds bij Bamboo's gegeten (kok ontmoet op boot...een Australische Bob Marley die Indonesisch moet koken. Maar de homemade pasta smaakte heerlijk haha, voor mark de Gado Gado ook(verschil moet er wezen).

Vandaag onze reis een beetje verder gepland. We hebben besloten de rest van Sumatra over te slaan. Het reizen over hobbelige wegen zou zoveel tijd kosten dat we nu teruggaan naar Medan en daar een vlucht hebben naar Jakarta (ja een binnenlandse vlucht roos :O) Daar gaan we dan met de trein Java verkennen. Voor de rest vandaag met de boot een tochtje gemaakt (we moesten toch pinnen) en op de markt fruit gehaald. Wat het is weten we niet, maar het smaakt wel (we hebben het gedoopt tot mislukte passievricht) Voor de rest vandaag even op het strand gelegen en wat zon meegepakt...al las ik dat jullie die ook in NL hebben!

As, hoe is het met de kleine?
Owja...mijn bikini heeft het al op dag 2 begeven, maar dankzij een tyrip kan ik er weer tegenaan (lekker kwaliteit Kim)

Tot snel weer! Wij gaan lekker slapen en morgen weer vroeg reizen naar Medan!
xx

• 30 Juli 2008 - 15:16

Adrie,Jan En Natasja:

jammer Jolien dat jij het niet helemaal hebt meegemaakt omdat je zo beroerd was.
    Bij ons is het lekker weer.
    Bij jullie zal het wel warmer zijn.
    Geniet er maar heel erg van.
    xxxjes van ons allemaal.
    We hopen jullie snel weer te horen

• 30 Juli 2008 - 20:02

Klien, Almaz & Mijs:

Ha Zussie,

Wat een avonturen, veel plezier nog verder!! Die tyrip zou ik maar bewaren voor de binnenlandse vlucht, hehe.
    Groetjes!!

• 30 Juli 2008 - 21:58

Corry:

Hoi lieverds,

Wat een avonturen beleven jullie. Jammer Jolien dat je maag zo van streek was; ook een beetje allergie? Het Tobameer is toch door een vulkaan ontstaan? Vandaar die geisers zeker. Verstandig om naar Jakarta te vliegen. Het lijkt mij doodvermoeiend om over die hobbelige wegen te rijden. Wij gaan vrijdag vroeg op pad. Ik weet niet of ik de eerste week in staat ben om ergens op het internet te gaan, maar zeker de tweede week wel. Het is hier nu ook heet en morgen wordt het weer rond de 30 graden. Heel veel plezier en veel mooie momenten! Liefs en dikke kus van Martin en Corry.

• 01 Augustus 2008 - 16:02

Kim:

Hey Jo en Mark,

Wat klinkt het super allemaal! Enneh, Jo, mijn bikini begaf het ook de tweede dag:(! Ik heb de achterkant maar aan elkaar genaaid:)! Haha, maar hij is wel leuk! Ben net terug van vakantie. Was heerlijk. Als je terug bent, dan moeten we maar weer een borrelavondje doen om alle foto's te bekijken en verhalen te vertellen!

Liefs,

Kim