Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Jakarta

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

01 Augustus 2008 | Indonesië, Batavia

Zijn we weer! Hier in Jakarta gelukkig overal internet. We zijn hier gisteren aangekomen na een lange en vermoeiende reis. Al vroeg zaten we op de boot gisteren en in Paharat stond er een taxi op ons te wachten. Wij dachten het busje voor onszelf te hebben...helaas kwamen er ook nog allemaal locals bijzitten. Dus waren wij volgens mij continu het onderwerp van gesprek, zonder dat wij er iets van begrepen. De chauffeur kon echt niet rijden, was vooral met andere dingen bezig en snapte niet dat de auto ook nog een andere versnelling heeft dan zijn 5. Om 5 uur 's avonds waren we weer in Medan, na een hoop omwegen. Onze vlucht ging om 19:40, dus we hadden alle tijd. Wij dachten dat het slim was om eerst in te checken...helaas waren we toen al door de douane en konden we niks meer te drinken of te eten kopen. Alleen stoelen en een gebedsruimte...wat heb je daaraan als je honger hebt;) Dus wij de dag doorgekomen op een zak chips, wat bananenchips en wat neppe tuckoekjes. Want in het vliegtuig verkochten ze ook alleen maar rare koekjes en water.

Na een goede vlucht om 10 uur s'avonds in Jakarta. Hier gelijk een taxi gepakt (en zelfs afgedingt) en toen naar het Bloem steel hoste in de wijk Jalan Jaksa. Dit is een toeristische wijk dichtbij het station. Helaas zat Bloem vol, maar gelukkig hadden ze bij Margots ernaast nog 1 plek. Op zich mooie kamer dus deze genomen.

Vandaag naar het nationaal monument geweest. Dit is een toren van 115 meter met een soort vlam erop. We zijn hier naar boven gegaan om uit te kijken over heel Jakarta. Het duurde alleen even voordat we erin waren, was er een ondergrondse ingang...en wij maar rondjes lopen om die reuzetoren! Op het uitkijkpunt zelf was ik (jo) de grootste attractie...al die mensen wilden met me op de foto. Daarna een beetje door de stad gelopen en vooral heel bezweet geraakt.

Toen we terug waren in het hotel wilden we eigenlijk nog wel graag naar een shopping mall, dus nu maar een taxi genomen (die kosten hier niks, voor een rit van 10 minuten 1 euro kwijt) In de mall heel veel winkels gekeken en allebei nieuwe allstars gekocht...tweede voor de halve prijs terwijl ze toch maar 20 euro kosten. Hierna heerlijk gegeten bij de........MAC Donalds mmmm! I'm loving it. Eindelijk echt vlees en een broodje. Mark zat nog te twijfelen om voor de Mc rice of de Mc bami te gaan, maar tis toch een ouderwetse Big Mac geworden!

Morgen nemen we vroeg de trein naar Bogor. Hier moeten prachtige botanische tuinen zijn (zullen foto's voor je maken Jan) en dan daarna doorreizen naar Bandung. Hier kunnen we naar vulkanen etc. Maar dit moeten we nog even uitzoeken. Daarna doorreizen naar de tempels van Yogjakarta...hopen voor die tijd weer eens een internetcafe te vinden!

Hoe is het daar allemaal? Mooi weer begreep ik. Hier zeker 40 graden met een luchtvochtigheid van 95% dus heerlijk! ;)

• 01 Augustus 2008 - 16:28

Jan,Adrie En Natasja:

Hoi Jolien en Mark,
    Hoe voelt het Jolien om ook eens als attractie gezien te worden?
    Lijkt me leuk het onderwep van gesprek te zijn terwijl je niet weet waar ze het over hebben.
    Wij genieten iedere keer weer van de reisverslagen, echt heel leuk.Zo blijven we ook steeds op de hoogte van wat jullie allemaal mee maken.Wij kijken al uit naar het volgende verslag.
    Liefs en xxxxx van ons.

• 01 Augustus 2008 - 18:31

Alda:

Leuk hoor dat we mee kunnen lezen en genieten van jullie avonturen.
    Gr alda

• 02 Augustus 2008 - 14:35

Annika & Eline:

Hee Jo & Mark!!

Jo dat je een attractie op zich bent wisten wij natuurlijk al lang! ;) Mooi om te horen dat jullie zoveel leuke dingen doen. Pas wel een beetje op met de nootjes he! Veel plezier nog en we kijken uit naar jullie volgende avontuur!

Dikke kus

• 04 Augustus 2008 - 17:34

Martin En Corry:

Lieve Jolien en Mark,

Wij lezen nu je berichtje uit Jakarta en zitten zelf in Bettmeralp. Veel wandelenen en prachtig uitzicht op de Aletschgletscher. We zitten hier op 2000m en hadden een betere reis dan jullie als ik het zo lees. Heel veel plezier en geniet van de mooie dingen; doen wij ook.
    liefs en dikke kus,
    Martin en Corry