Eerste dagen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Bangkok

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

28 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Hier ons eerste reisverslag! Dinsdag vlogen we naar Bangkok en wat een geluk: we hadden gratis updgrade naar business class! Dan gaat 10 uur vliegen wel heel snel! Wat een luxe. Dus wij kwamen helemaal fris en goed uitgerust aan gisteren. Met een taxi naar ons hotel gegaan, die er echt uistekend uitziet. Van India hebben we geleerd... We zijn gelijk nog even de stad ingegaan en op weg naar Khao San, de grote toeristenstraat. Wat een drukte op de straat! Heerlijke eettentjes, veel bedrijvigheid, overal wat te zien! Echt genieten om doorheen te lopen. Kwamen ook langs een Thai Box cursus, Mark zag het toch niet zitten... Terug in het hotel even gezwommen in ons zwembad (jaja) en toen na het douchen uit eten geweest. Weer in de buurt van de Khao San gegeten, ik gefrituurde noodles en Mark een garnalengerecht. Allebei erg lekker. We lagen al rond 9u in ons bedje, toch beetje jetlag!

Vanmorgen ontbeten in het hotel, super buffet met noodles voor Mark en voor mij lekker pannenkoeken, scambled eggs, worstjes en vers fruit. Alweer behoorlijk wat rare fruitsoorten op! Na het ontbijt de stad ingegaan en eerst naar het Grand Palace geweest. Echt een mooie tempel en paleis, veel pracht en praal en omdat er gister een prinses was overleden (ze was 85) allemaal militairen etc om de dienst te regelen die vanmiddag was. Daarna door Chinatown gelopen, langs verschillende tempels, parken op weg naar treinstation. Hier onze treintickets voor morgen gekocht, morgenavond hebben we nachttrein om 23u naar Chumphon. Toen via een heerlijk AC shopping mall naar de rivier waar we via een express boot terug naar ons hotel zijn gegaan. Beetje ala Venetie.

Bij terugkomst in ons hotel een heerlijke Thaise Massage (soms behoorlijk AU) maar wel lekker ontspannen. Na het zwemmen lekker gedouched em nu gaan we lekker eten. Morgen hier dus uitchecken, zal het ontbijt hier gaan missen! Verder morgen nog de stad in, zo maar eens kijken wat we nog willen zien. Vanuit Chumphong nemen we de boot naar het eiland Ko Tao, waar we ons duikbrevet willen halen. Vanuit daar ons volgende verslag!

xx Jolien en Mark

• 28 Juli 2011 - 14:11

Ilona:

Klinkt al weer veel belovend! Veel succes met de treinreis. X

• 28 Juli 2011 - 15:08

Roos:

Klinkt heerlijk. Kreeg meteen herinneringen aan Bangkok en het Grand Palace toen ik er zelf was (10(!!) jaar geleden!) Geniet er van lieverds Xx

• 28 Juli 2011 - 16:54

Almaz:

Wou wat ben ik jaloers...
    Heb ook weer zin in het lekkere eten daar.... Veel plezier met het duiken.. Geniet van het vele moois onder water....

liefs almaz

• 28 Juli 2011 - 18:08

Annejan:

Nu kan ik eens jouw verhalen lezen ipv andersom! :) Klinkt super goed! Zo te horen zijn jullie lekker aant genieten! En hoe was Chinatown? ;) Heel veel plezier nog! We zien het volgende verslag wel weer verschijnen! :) xxx

• 28 Juli 2011 - 19:40

Corry:

Wat heerlijk om te lezen dat je daar lekker kan eten. Super hoor! En zo'n massage lijkt mij ook wel wat. Heerlijk om zoveel bijzondere dingen te zien.
    Veel genieten hoor!

Liefs,
    Corry

• 29 Juli 2011 - 13:06

Sharon:

Succes met de treinreis. Tip neem dedorant mee als je naar de toilet gaat, dan vallen de vreemde luchtjes heeel erg mee.
    Fijne resi.

• 30 Juli 2011 - 21:09

Anna-Vera:

Klinkt allemaal heerlijk! Zeker als t btje op Venetië lijkt ;-) snap dat je t heerlijke ontbijt gaat missen, same problem hier :-P veel plezier! Xx

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Thailand en Maleisië

En weer een mooi reisje!