PADI cursus - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu PADI cursus - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

PADI cursus

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

31 Juli 2011 | Thailand, Koh Tao

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer, een stuk zuidelijker nu. Na ons laatste verslag hebben we alweer het nodige meegemaakt. Vrijdag hadden we om 22:50 de nachttrein naar Chumphon, dus de hele dag nog de tijd om Bangkok te verkennen. We zijn over de rivier Mae Nam Chao Phraya van Bangkok gevaren naar de skytrain. Op de boot al veel tempels, huizen en andere dingen gezien. Was een leuk boottochtje zo.

Bij tha sathon hebben we vervolgens een dagticket voor de skytrain gekocht en zo de buurt Siam Pratunam en Silom verkend. Wel erg koude airco in skytrain, ik prefereer nog steeds 40 graden boven 10 in de skytrain! Na weer lekker opgewarmd te zijn hebben we het MKB center (enorme shopping mall) en het Siam Paragon shopping centrum bekeken. In de kelder van het paragon zit Aqua World: het grootste aquarium in asia (volgens henzelf dan). Enorm veel gezien hier, van draculavissen tot enorme mantra's en haaien. De haai voedershow (gooi een Thai in een zwembad vol haaien die dan wat vis op een stokje spietst en dit in de bek van een langszwemmende haai propt) en de ottershow (wist je dat otters balletjes kunnen ophalen en door ringen kunnen springen voor wat vis?) waren favoriet. Ook een glass bottom boat over het haaienaquarium was erg grappig. Al met al erg leuk! Daarna naar Sirocco sky bar waar we helaas niet aan de dresscode voldeden (shorts and tops not allowed...wat wil je dan in dit weer?) maar we wel even van het uitzicht mochten genieten. Wederom de boot terug genomen en na het eten in het hotel rustig de backpacks vanuit de lockers gehaald. Op naar het station!

De nachttrein viel alles mee. Helaas waren de eerste klas en sleepers cabins al uitverkocht, dus zaten we op stoelen. Natuurlijk zat er op mijn stoel een dronken Thai, die een heerlijk bezwete stoel voor mij achterliet! De treinrit verliep gelukkig voorspoedig, allebei niet heel veel kunnen slapen en waren dan ook blij dat we om 6 uur in Chumphon waren. Daar stond de bus om naar de pier te worden gebracht, weer een half uurtje verder waren we dan eindelijk bij de boot. We hadden een catamaran ticket gehaald, want die zou super snel zijn. Nu vragen we ons af hoe langzaam andere boten gaan haha. Twee uur later en wat vetraging waren we er dan eindelijk: Koh Toa! Een prachtig eiland waar we onze PADI open water willen halen (kadootje Marks verjaardag). We zijn meteen naar Crystal Dive gegaan en gelukkig hadden ze plek! We konden gistermiddag al beginnen en er is accomodatie voor kleine bijdrage inbegrepen. Dus allemaal goed geregeld. Wel is onze bungalow behoorlijk basic, maar dit heeft ook zo zijn charme. We werden twee uur later verwacht voor eeen theroiemiddag (jaja na paar uur slaap in de trein) en dus gisteren heel de middag gebikkeld aan onze theorie! Daarna zijn we vroeg gaan eten, ons huiswerk (jaja) gaan maken en uurtje of 22:30 waren we er helemaal klaar mee...

Vanmorgen stond om 7:00 de wekker want om 8:00 werden we al bij het zwembad verwacht. Eerst allerlei materialen uitleg en toen pakken aan en het zwembad in! Eigenlijk heel de morgen skill tests gedaan, af en toe lastig maar super nuttig om te weten. Vooral de duikbril afdoen, rondje zwemmen (zonder zicht en allemaal bubbels in je gezicht van je lucht en dan weer bril opzetten). Ook oefenen met zuurstof, zuurstof op situaties, zuurstof delen en allerlei houdingen voor in het water. Gelukkig zijn we naturals (haha) en hadden we alles snel door. Berehonger gekregen dus na de lunch (goede hamburgers hier) weer door naar het theorielokaal. Na de laatste twee hoofdstukken was het dan zover: het theorie examen! Ik kan met gepaste trots zeggen dat we allebei zijn geslaagd en nu dus morgen na de laatste skill test onze eerste duik gaan maken! Daar doen we het natuurlijk voor! Al met al dus heel veel zin in morgen, nu net gegeten (pizza, mag ook een keer!) en zo lekker slapen. Dromen over de visjes die we morgen zien! Ben benieuwd!

Nog een wistjedatje voor Annejan: in tegenstelling tot China: hier kennen vrouwen wel een scheerapparaat. Kunnen we dat vooroordeel ook weer aan de kant zetten haha.

• 31 Juli 2011 - 18:26

Jan Adrie En Natasja:

Hoiiii en ja hoor het is gelukt.....kan via de pc de verslagen lezen. Gewoon via google. Kan nog steeds niet in mijn mail komen, maar dat is niet zo erg. Dat komt wel weer goed. Vind het erg leuk dat wij nu ook weer kunnen reageren. Gefeliciteerd met jullie duikdiploma. Ben erg nieuwsgierig hoe het morgen gaat.
    Heel veel succes morgen en geniet er maar van.
    Liefs van ons xxx

• 31 Juli 2011 - 18:30

Corry:

Heerlijk om jullie verslag te lezen. Wat zien jullie veel! En dan ook nog studeren in de vakantie. Ik ben erg benieuwd hoe jullie de eerste duik ervaren. Lijkt me wel een prachtige ervaring. Succes en wees voorzichtig!
    Liefs,
    Corry

• 02 Augustus 2011 - 19:51

Annejan:

Whahaha, dan hebben jullie geluk! Kunnen die Chinezen nog iets van leren! ;) Vet hoor, dat jullie aant duiken zijn! Geniet ervan! xxx

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Thailand en Maleisië

En weer een mooi reisje!