Duikcursus gehaald! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Duikcursus gehaald! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Duikcursus gehaald!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

02 Augustus 2011 | Thailand, Koh Tao

Hallo allemaal,

Dit zal niet zo'n lang verhaal worden, want Mark en ik smelten hier weg in dit internetcafe en hebben zin in een heerlijke lassi (fruitsmoothie). Na ons vorige verslag hebben we eigenlijk vooral tijd op de boot en onder water doorgebracht: helemaal geweldig!

Voordat we onze eerste duiken mochten doen moesten we eerst een zwemtest doen: 200 meter zwemmen en dan 10 minuten watertrappelen, gelukkig konden we dit! Gisteren dan eindelijk onze eerste twee duiken, tijdens deze duiken moesten we veel skills doen (zoals situatie nabootsen zonder lucht, noodopstijging, drijfvermogen testen. Was erg leuk om dit in de zee te doen en ook al allemaal mooie vissen en koraal te zien. Wel behoorlijk last van onze maag (alles binnengehouden gelukkig) door verschrikkelijk hoge golven. Vooral als je uit het water kwam stonden we even behoorlijk onvast. We waren rond 18 uur terug, helemaal bekaf en zijn na een heerlijke pizza (mag ook een keer) meteen naar bed gegaan.

Vanmorgen ging de wekker alweer om 6 uur, want we werden 6:50 bij de boot verwacht. Eerst nog wat uitleg over onder water navigeren en toen mochten we weer. Vandaag gelukkig minder golven en vooral bij de eerste duik (16meter) heel veel mooie dingen gezien zoals een aal, clownvis (nemo) en andere prachtig gekleurde vissen. Gisteren hadden we al een pijlstaartrog gezien, erg gaaf! Toen we na de tweede duik uit het water waren moesten we nog een keer van de top van de boot springen, om echt geslaagd te zijn. Dus nu zijn we gecertificeerde duikers en misschien dat we later op onze reis nog ergens een duik gaan maken. We worden straks verwacht bij duikschool voor videovertoning die van ons gemaakt is en dan onze laatste maaltijd op Koh Tao. Morgen hebben we de boot om 9 uur en dan de bus naar Phuket. We hebben hier al een hotel gevonden en zullen vanuit Phuket wat trips gaan plannen. Dan volgt vast onze nieuwe verslag!

xx

• 02 Augustus 2011 - 18:04

Corry:

Gefeliciteerd! Knap hoor het halen van jullie duikdiploma's. Zal wel prachtig zijn om onder water rond te kijken. Had je geen last van benauwdheid, Jolien? Misschien willen jullie in Phuket ook wel even uitrusten. Heel veel liefs,
    Corry

• 03 Augustus 2011 - 18:15

Nicole:

Hi Jolien! Wat een leuke verhalen om achter elkaar te lezen nu ik terug ben uit Barcelona. Duiken is prachtig hè, de onderwaterwereld is een totaal andere, rustgevende wereld! Geniet van alles wat jullie meemaken en ik ben benieuwd naar jullie volgende avonturen! :)
    Liefs, Nicole

• 04 Augustus 2011 - 12:19

Rudis:

Ha Toppers!!

Het klinkt alweer als een fantastische sportieve, indrukwekkende en cultuursnuivende vakantie! Te gek dat jullie de duikcursus gedaan, en natuurlijk gehaald hebben; Gefeli!

Geniet er nog lekker van samen, en ik blijf jullie volgens :)

Dikke kus uit de Achterhoek!!
    x

• 05 Augustus 2011 - 11:21

Annika & Eline:

Open water divers, Leuk! Geniet er nog van samen!

XX

• 06 Augustus 2011 - 08:05

Sharon:

Gefeliciteerd met jullie PADI. Veel plezier in Phuket. Geniet van de mooiste stranden van Thailand.

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Thailand en Maleisië

En weer een mooi reisje!