Op naar Ubud - Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Op naar Ubud - Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Op naar Ubud - Bali

Door: Mark en Jolien

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

20 Mei 2024 | Indonesië, Ubud

Zondag tijd om het huisje eens goed te bekijken en het is echt een prachtplek. Het heet D’Macho Villa’s en ligt in de rijstvelden net buiten Ubud. We hebben een soort buiten woonkamer en keuken met eigen zwembad en twee slaapkamers. Hierdoor heel relaxed genieten en Jackie is niet weg te slaan bij het zwembad. Via Gojek app taxi naar Ubud gepakt en ontbeten bij Kafe en wat door Ubud gelopen en boodschappen gedaan. Erna terug naar huisje, Jackie lekker slaapje doen en Jolien 1,5u Balinese ontspanningsmassage gepakt als compensatie van de lange reis. ‘s avonds lekker bij de buren in het restaurant gegeten en vroeg naar bed toe gegaan.

Maandag hadden we via Mika - die hier laatst was - een taxi chauffeur weten te regelen die ons een dagje mee zou nemen. Ontbijt werd om 8:30 gebracht, ze waren alleen wat eerder en Jackie lag nog diep te slapen. Ze had misschien ook wat gespookt vannacht ;) We zijn met driver Komang eerst naar de Batuan Tempel geweest en Jackie vond haar sarong maar prachtig. We hebben vooral lang bij de vijver met vissen en schildpad moeten kijken, de rest van de tempel was niet aan haar besteed. Daarna reden we door naar de Tegenunang waterval. Een stijle trap naar beneden en weer omhoog is een goede workout voor het eerste biertje van de dag…met prachtig uitzicht op de waterval. Het is wel een stuk toeristischer geworden sinds onze vorige keer in Ubud. Na deze stop reden we door naar de Butterfly farm en we dachten dat Jackie dit heel leuk zou vinden…ze vond ze maar groot en eng [e-1f602]

De volgende stop was een koffie en thee plantage en de tasting vond Jackie dan wel weer een succes. Alle thee met zoete smaken kon haar goedkeuring krijgen, maar favoriet was toch de chocolademelk. In haar mandje heeft ze zelf wat geshopt en toen was het tijd voor de lunch. Met uitzicht op de rijstvelden heerlijke rendang en crispy duck gegeten terwijl Jackie haar beentjes in de fontein liet afkoelen. Ze ligt nu lekker te slapen en Mark doet een dutje mee bij het zwembad. Morgen maar verder Ubud verkennen en op zoek naar de aapjes….

Mark en Jolien

Actief sinds 18 Juli 2008