Time flies… - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Time flies… - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Time flies…

Door: Mark en Jolien

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

12 Juni 2024 | Indonesië, Sanur

Ondanks lekker uitgeslapen begint de dag toch niet zo goed: het begint ineens tijdens het ontbijt te regenen. Dat hebben we nog niet zo meegemaakt. Ons plan om het grote zwembad, de speeltuin en kids corner vandaag hier te gaan ontdekken valt hiermee letterlijk in het water. Nieuw plan is om even naar mall level 21 te gaan en wat rond te lopen en te shoppen. Met een Gojek taxi is dit zo geregeld en na vooral wat onzinnigheden voor Jackie te hebben gekocht belanden we toch in een soort indoor playground voor kinderen waar Jackie het fantastisch vindt. Zo kom je een regenachtige dag ook door. Als we terug in hotel komen is het inmiddels droog maar nog bewolkt en is het slaapjes tijd voor Jackie. Na het slaapje lopen we richting de main street en het strand en flaneren hier wat rond. We eten rendang en lobster in een bbq restaurant en omdat de taxi lang op zich laat wachten besluiten we maar terug te lopen. Zo hebben we ondanks het wat mindere weer vandaag er toch een leuke dag van weten te maken.

We staan zaterdag op tijd op want onze oude vertrouwde taxi vriend Komang met de blauwe taxi komt ons om 9:15 weer ophalen voor een dagtripje. Hoofddoel is nog even wat souvenirs scoren dus gaan we eerstnaar een zilver en goud specialist waar ze zelf allemaal sieraden maken. Enorm veel keuze en voor Jackie is er een prachtig armbandje met belletjes, voor Jolien halen we belletjes eraf want om de pols is wel irritant geluid continu. Daarna gaan we door naar een wood craftmanship en zie je hoe ze van verschillende soorten hout uit het hoofd de meest mooie sculpturen en maskers maken. We kiezen een prachtig ebony houten masker uit voor onze verzameling en Jackie krijgt twee samba ballen. Hierna doen we nog een keer een koffie en thee proeverij zaak bezoeken waar ook enorme schommels staan. We gaan met zijn drieën op een roze bed schommelen en Jackie vindt dit fantastisch. De koffie en thee smaken ook weer goed en Mark neemt wat pandan thee mee. Het idee was hierna de orchid garden nog bezoeken maar het is inmiddels al bijna bedtijd en willen ook nog zwemmen vanmiddag. Dus we slaan deze stop en de lunch over en leggen eerst Jackie op de kamer in bed. Met een baby app kunnen we vervolgens samen aan het zwembad lunchen en zwemmen en ondertussen slaapt Jackie heerlijk. Als ze wakker wordt neemt Mark haar als verrassing mee naar het andere bad waar een mooie glijbaan is en een kids area met allemaal spellen en speeltuin. Jackie vindt deze ontdekking prachtig en wil alleen maar van de glijbaan met mama en in de band want dan ga je lekker snel. Jammer dat Mark nog niet onder water kan en dus is Jolien de hele tijd de sjaak. We eten een crusty pork knuckle bij de befaamde naughty nuri’s en eten hier ons buikje rond. Zondag begint weer bewolkt en regenachtig en we vermaken ons vandaag dagje rondom hotel. Lekker bij zwembad, speeltuin, de indoor recreatie hal waar Jackie werkje maakt en wij gaan poolen etc. Een lekker chill en lui dagje en ‘s avonds lopen we naar de boulevard en eten hier lekker hapje voordat we ijsje halen en richting bedje gaan. Morgen alweer de laatste dag met een leuke activiteit in het verschiet.

We staan vroeg op want we gaan vandaag naar Water Bom Bali Aqua park. We zijn er zelfs een paar minuten voor opening omdat we buiten verwachting om een keer snel een Gojek chauffeur hebben en er geen file is. Maar goed ook, want de bedjes bij het zwembad zijn snel allemaal bezet. Helaas mogen we nog niet in de grote glijbanen met Jackie omdat ze nog geen meter is maar uiteindelijk is ze helemaal fan van de kids area en de kiddy slides. Hier durft ze op een gegeven moment zelfs alleen vanaf. Ook met de band door de lazy river vinden we leuk met zijn allen. Wij pakken nog snel even glijbaan voor onszelf maar merken toch dat Jackie samen spelen het allerleukste vindt. Dus we vermaken ons de hele dag in het park en slaan zelfs het middagslaapje over. Dat merken we bij thuiskomst waar Jackie niks meer wilt en alleen met filmpje stil te houden is. Dus maar lopend naar Warung Old Brick vlakbij gegaan en hier echt fantastisch laatste avondmaal op. We lopen nog even naar boulevard voor laatste souvenirs en een ijsje. Bij thuiskomst is Jackie helemaal afgedraaid en hebben we een heerlijke laatste dag gehad…

Het is alweer dinsdag en dat betekent dat we naar huis toegaan. Gelukkig is onze vlucht pas vanavond dus na wederom een heerlijk ontbijt gaan we eerst nog even zwemmen en van de glijbaan. Als Jackie in bed ligt gaat Mark nog even zijn laatste Gado Gado eten bij het zwembad en Jolien neemt de laatste massage. Als Jackie wakker wordt pakken we de laatste spullen in en om 16:45 gaan we richting vliegveld. Alles gaat weer soepel en met een half uurtje vertraging gaan we uiteindelijk de lucht in. De vlucht gaat weer helemaal prima en we krijgen zelfs allemaal nog een paar uurtjes slaap. We zijn snel door douane en worden door mam opgepikt dus dat is heel fijn. Nu thuis alles maar uitpakken en alle mooie ervaringen een plekje geven. We hebben in ieder geval intens genoten en zijn heel blij dat Jackie het reizende avontuurlijke gen ook in zich heeft en niet naar huis wilde. We hopen dan ook snel weer een mooie reis te mogen maken.

Mark en Jolien

Actief sinds 18 Juli 2008