Op naar Nusa Lembongan - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Op naar Nusa Lembongan - Reisverslag uit Nusa Lembongan, Indonesië van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Op naar Nusa Lembongan

Door: Mark en Jolien

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

03 Juni 2024 | Indonesië, Nusa Lembongan

Het is vandaag vrijdag en op weg naar Nusa Lembongan, een klein eiland op 15 minuten varen. Mark had hier zelfs zijn tweede duik gedaan dus was er al geweest… we konden ‘s ochtends lekker rustig aan doen want zouden om 11:30 opgehaald worden. In de ochtend kwam ons hostess weer een heerlijk vers ontbijt maken, dit had ze de hele week al heerlijk gedaan. Mark kan nooit genoeg van Bahmie in de ochtend. Jackie kon heerlijk in het zwembad spelen terwijl wij inpakten en toen op naar de haven. De haven bleek een tentje met tafel te zijn waar we ons ticket kregen, een boomstam op het strand de wachtplek en na 2 minuten de oproep dat je door het water de boot kon instappen. Jolien met Jackie, en Mark alle spullen aan boord brengen. En ineens zaten we een uur vroeger dan gepland al onderweg naar Nusa Lembongan want de verplichte uur van tevoren aanwezig gold hier blijkbaar niet. Prachtig kort ritje in een kleine boot en Jackie keek haar ogen uit. We varen zo naar yellow bridge en stappen hier uit en regelen zo een taxi auto naar hotel. Jolien dingt nog wel even 75% van de prijs eerst af. We zijn in 10 minuten bij Sunset Garden - ons verblijf voor de komende week. Een prachtige tuin en groot zwembad lachen ons al toe en een verkoelend doekje en ice tea maken het af. We hebben een afgeschermd traditioneel huisje met zwembadje en het ziet er prachtig uit. We kunnen hier weer makkelijk scooter huren en ook brengen ze de maaltijden aan het huisje. Dus geven we ons wasgoed af en bestellen onze lunch. Helaas zit er in de nut free smoothie bowl toch wel een nootje dus Jolien is er even goed ziek van en doet middag dutje mee met Jackie. ‘s avonds bij Mushroom beach leuke eet tentjes gevonden waar Jolien even voor de veilige optie van pizza gaat en Mark een heerlijke rendang eet. Morgen het eiland maar verkennen.

Vandaag rustig opgestart en een heerlijk ontbijtje gegeten bij ons accommodatie. We besluiten met de scooter het eiland een beetje te verkennen en starten met de yellow bridge. Op de heenweg gaat Mark nog even alleen eroverheen met de scooter maar het gaat gelukkig allemaal prima. De brug verbindt Nusa Lembongan met Nusa Ceningan en dit mini eiland is ook echt prachtig. De weg is goed te berijden en we gaan naar de uitzichtpunten Secret Point en Parangan Jepang. We zien echt prachtige golven en mooie rotsformaties waar de golven tegenaan klappen. Jackie vindt het fantastisch als het water zo hoog komt dat ze er nat van wordt. Hierna rijden we rustig terug naar Sunset Garden waar we bij het zwembad een lunch eten en tijdens het slaapje van Jackie neemt Jolien een heerlijke Balinese massage. ‘s avonds eten we bij L Good waar ze de bbq aan hebben staan en we garnalen en tonijn eten. Jackie is vooral niet weg te slaan van de schommel en probeert haar dieet van ijs vast te houden.

Zondag doen we weer rustig opstarten met lekker ontbijtje op terras. Mark heeft al een paar dagen last van zijn oren, dus voordat we naar het strand gaan even langs de dokter. Ondertussen neemt Jackie een donut met roze spikkels en Jolien een bakje koffie. Het duurt toch wel wat lang dus op naar de souvenirs winkel want hier vermaken de meiden zich wel. Dan komt Mark ons oppikken en gaan we naar Jungutbatu strand. Hier heerlijk gezwommen in de zee en het zwembad en Mark een bordje nasi op. Na uitspuiten oren en anti biopica hoopt hij dat het snel weer goed gaat. Jackie slaapt heel lang en daarom snel douchen want we worden om 17:45 opgehaald door het restaurant. We hebben gereserveerd bij eenromantisch strandtentje om ons 7 jarige huwelijk te vieren. Wat vliegt de tijd toch!! Het eten was echt fantastisch, zaten op een prachtig plekje met uitzicht op de golven en de zonsondergang en waar eet je nu Wagyu biefstuk voor 9 euro….we krijgen zelfs nog een cheesecake cadeau van de chef. Al met al een heerlijk avondje zo!

Maandag starten we weer rustig op en gaan dan onderweg naar de Mangrove. Dit is ongeveer 15 minuten met de scooter en prima te doen, we lachen vooral hard om het bordje scuter onli. Aangekomen krijg je een bootje toegewezen waar de boot man zoals een Venetiaanse gondel je vooruit duwt. Eerst richting zee en dan zo de mangrove in. Wat is het heerlijk stil en prachtig hierbinnen. Blijft bijzonder hoe deze bomen boven en in het water wortelen en leven. Na een tochtje van ongeveer 30 minuten zijn we terug en laten we ons overhalen om over twee dagen terug te komen voor een snorkel tochtje in dit gebied. Op de terugweg stoppen we bij O’hana waar we een duik in het zwembad doen en een hapje eten. Teruggekomen in hotel is het tijd voor een ijsje en een middagslaapje. Jolien neemt een lekkere pedicure en laat haar gellac weer bijwerken. We eten ‘s avonds bij een sushi tentje op de hoek waar we lopend naartoe komen en krijgen heerlijke sushi. Terug met de hoofd lamp op vindt Jackie maar al te leuk en het is moeilijk om deze weer terug te krijgen. De tijd vliegt hier voorbij, nog twee dagen op dit eiland dus nog heerlijk genieten.

Mark en Jolien

Actief sinds 18 Juli 2008