Laatste dag Ubud en op de boot naar Nusa Penida - Reisverslag uit Nusa Penida, Indonesië van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Laatste dag Ubud en op de boot naar Nusa Penida - Reisverslag uit Nusa Penida, Indonesië van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Laatste dag Ubud en op de boot naar Nusa Penida

Door: Mark en Jolien

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

26 Mei 2024 | Indonesië, Nusa Penida

Alweer het laatste dagje in Ubud en daarom lekker op pad gegaan. Eerst stond de watertempel Pura Tirtha Empul op programma. Deze hindoeïstische tempel bevat een natuurlijke heilige bron en was erg toeristisch. Rijen dik om je te mogen baden in het heilige water, en zoals Mark dan zegt: in Nederland als toerist ga je je toch ook niet dopen in de kerk…wij sloegen het bad dus over :-) wel nog even de fruitmarkt bezocht en waarschijnlijk een maandloon betaald voor wat bananen omdat wij zo slecht in afdingen zijn. Ach Jackie blij en lokale bewoners ook weer. Vervolgens door naar de Taman Sari waterval waar je ook kon zwemmen. Erg mooie plek middenin natuur en goed beloopbaar met Jackie. Heerlijk afgekoeld in het water en prachtig uitzicht op de watervallen. Daarna door naar een lekker lunch restaurant met uitzicht op de rijstvelden waar Mark een lokale vis at en Jolien sateetjes van de mini BBQ. Was alweer laat in middag dus Jackie nog even snel op bed gelegd zodat we vanavond nog even uit eten kunnen voordat we de spullen weer inpakken en richting Nusa Penida vertrekken.

Pfiewwww deze reisdag begon met wat stress en Jackie die om 7u al wilde zwemmen. Inpakken duurt toch langer met zo’n kleintje en ondertussen was Mark bezig om scooter te regelen voor op het eiland. Al in al net iets te laat en behoorlijk zweterig gepakt en wel alles in auto en op naar Sanur. Met wat hulp van onze chauffeur de tickets kunnen fixen en nog snelle stop bij ATM want die zijn er niet zoveel op eiland. Mooie en moderne haven al en boarden gaat allemaal soepel. Jackie doet het weer fantastisch op de boot en zit om zich heen te kijken en vermaakt zich prima met een zakje chipjes. Na ongeveer 45 minuten varen komen we aan op Nusa Penida en lekker chaotisch en warm bij aankomst. Gelukkig staat bordje met Jolien bij uitgang en kunnen we richting Panoramic villa iets op de berg. Het pad ernaartoe hobbelig en off road dus benieuwd straks hoe dat gaat met scooter. Huisje ziet er heerlijk relaxed uit, mooi uitzicht en fijn zwembad. Jackie duikt daar al met kleding en al in want kan niet meer wachten, logisch ook met deze hitte. Jackie kan al uren in zwembad spelen en gaat daarna lekker slaapje doen. Ondertussen wordt de scooter gebracht en kan Mark even eiland gaan verkennen en de boodschappen doen. We douchen op tijd zodat we nog in het licht het hobbelige weggetje voor de eerste keer met zijn drieën op de scooter kunnen doen. Toch wel beetje zweterig erop, Jackie in de draagzak vooruit en die vind het allemaal prachtig. Best wel stijl naar beneden en omhoog en krappe weg en nog links rijden maar Mark doet het als een pro. Heerlijk gegeten bij Rich Penida en in het donker even goed verdwaald omdat we de afslag gemist hadden…met blaffende honden om ons heen en pikkedonker toch even sshittt maar uiteindelijk omkeren en gevonden en Mark een biertje verdiend.

Zondag besluiten we een rondje eiland te scooteren en naar Teletubbies Hill te rijden. Mooie paden door de heuvels en bergachtig gebied en de Teletubbies Hills zien eruit als in de serie! Wel beetje houten reet van het rijden en terug gestopt bij Mambo Dive. Hier twee fun dives voor ons beiden kunnen regelen en aangezien morgen Manta point op de planning staat mag Jolien dan mee. Mark kan bij deze beach club met zwembad gaan chillen met Jackie terwijl te wachten. We lunchen hier alvast lekker en Jackie speelt heerlijk in het zand en de oceaan voelt heerlijk aan. Rest van de middag lekker chillen bij zwembad en lekker eten bij Penida Colada op het strand. Morgen vroeg eruit voor het duik tripje!

Mark en Jolien

Actief sinds 18 Juli 2008