Exploring Nusa Penida - Reisverslag uit Nusa Penida, Indonesië van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Exploring Nusa Penida - Reisverslag uit Nusa Penida, Indonesië van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Exploring Nusa Penida

Door: Mark en Jolien

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

01 Juni 2024 | Indonesië, Nusa Penida

maandag al vroeg opgestart want moesten ons om 7:50 bij het duikcentrum melden. Na de juiste equipment te hebben uitgezocht konden Jackie en Mark mij gaan uitzwaaien op de boot. Hierna hebben zij heerlijk in het zwembad, op het bedje en in de zee gespeeld. Vooral het podium om op de dansen en de trap waar water overheen spetterde was favoriet. Na kwartiertje varen was de eerste duik een reef duik en werd je chill langs het reef voort gestuwd door de stroming. Mooie onderwater wereld, veel vissen en nog drie schildpadden gezien. Heerlijk eerst duikje maar kouder water dan je zou indenken. Aan boord een lekker theetje met koekje en door naar Manta point, ongeveer een uur varen langs de schitterende kust. Onderwater meteen geluk en een paar blue spotted stingray gezien en toen kwamen de manta roggen voorbij gezwommen. Wat een prachtige sierlijke dieren die zweven door het water, echt gaaf! Wel veel toeristischer geworden (veel snorkelaars) dan toen wij deze duik 13 jaar geleden deden en visibility was ook niet heel goed. Al met al wel een hele gave ervaring en op bootreis terug nog drie dolfijnen naast de boot gezien. Op de kade stond Jackie al te juichen en springen dat de boot weer aankwam en nog even lekker gelunched met zijn allen voordat het Jackie bedjestijd was. S’avonds wat gegeten bij strandtentje: Mark Gado Gado en Jackie en Jolien een pizza gedeeld. Ik had namelijk al hele dag beetje last van buik en spugen dus wilde even mijn maag tot rust laten komen.

Na een goede nacht en lekker vers bereid ontbijt werden we dinsdag alweer om 8u opgehaald door een chauffeur. Deze neemt ons vandaag mee langs de hoogtepunten aan de westkant wat met scooter erg ver en te gevaarlijk qua rijden zou zijn. Ook ren ouder Aussies stel dat we met duiken hadden ontmoet ontraadde ons dit zelf te doen, hun eigen ervaring was niet prettig geweest. Eerst reden we naar Kelingking: dit is het Trex viewpoint. Een eiland in de vorm van een tyrannosaurus Rex en leuk om te zien van bovenaf. Jackie had vooral interesse in de aapjes die er rondliepen. Daarna door naar Angel’s Billabong: een soort infinity pool idee bij eb en prachtige rotspartijen waar de golven tegenaan slaan. Je loopt dan zo verder naar Broken Beach waar je een natuurlijke brug over het water hebt: ook weer een prachtig uitkijkpunt. Na een welverdiend ijsje want allemaal enorm bezweet en oververhit van de klimpartij op naar de laatste stop: Crystal Beach. Een prachtig strand met mooie golven en mooi uitkijkpunt. Helaas is de zee iets te wild voor Jackie dus besluiten we snel naar huis te gaan en daar nog even te gaan zwemmen voordat we weer gaan douchen en uit eten gaan. We kijken naar een prachtige zonsondergang en eten een heerlijke maaltijd.

Woensdag mag Mark gaan duiken en gaan Jackie en ik lekker chillen bij de beach bar. We vermaken ons prima in het zwembad, spelen in het zand en we schommelen zelfs middenin de golven. Mark komt blij terug na twee mooie duiken en heeft ook schildpadden en zelfs een waterslang gezien. Rest van de dag lekker rustig aan gedaan en weer lekker gegeten aan het strand. Donderdag alweer laatste dagje op dit eiland en besluiten hele dag te chillen bij een beach bar. Heerlijk kan Jackie daar in het zand spelen en in de zee en zwembad spelen. We hebben een heerlijk rustig dagje gehad en bij een leuk Mexicaans georiënteerd tentje met live music de dag afgesloten.Vrijdag gaan we verder naar Nusa Lembongan, we zijn benieuwd!

Mark en Jolien

Actief sinds 18 Juli 2008