Monkey forest, safari en chillen bij het zwembad - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Monkey forest, safari en chillen bij het zwembad - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Monkey forest, safari en chillen bij het zwembad

Door: Mark en Jolien

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

23 Mei 2024 | Indonesië, Ubud

Dinsdag ochtend even chill aan gedaan en eerst een paar uur bij het zwembad gezeten. Als Jackie ‘s morgens wakker wordt is het eerste wat ze roept namelijk zwembad!!! Het opblaasbandje kan ze zich al helemaal zelf mee vermaken met uitdoen, schoonmaken, in water gooien, aantrekken, afzetten, rondje zwemmen en weer terug eruit klimmen en repeat repeat repeat. Na afgekoeld te zijn vertrokken naar Ubud naar Money forest en zoals altijd is dit de nachtmerrie van Mark met al die loslopende dieren. Jackie lijkt veel op papa en wil vooral getild worden en dichtbij staan als er 1 langsloopt. Het is lekker koel in het bos, aapjes zwemmen in het water en zijn in en rondom de tempel te vinden. Na een lunch met uitzicht op rijstvelden met apen erin die rijst eten (was ook nieuw voor ons) weer terug naar huisje. Terwijl Jackie slaapt kunnen wij ook even relaxen bij het zwembad en als ze wakker wordt mag ze nog snel even in het water spelen. Mark had een leuk restaurant met kleine huisjes op water gevonden waar de vissen onder je door zwemmen (Bebek Uma Sari Resto). Het toetje van bak bananen viel bij iedereen het meest in de smaak!

Woensdag werden we weer om 9u opgehaald door Komang en vertrokken we naar Bali Safari park…een soort Beekse Bergen. Hier verschillende dieren shows bekeken, een safari gedaan door het park langs alle dieren en Jackie een mooie tijger gescoord. Vooral alle apen en de olifanten van dichtbij bekijken vond Jackie mooi. Bij de shows kijkt ze haar ogen uit en klapt ze enthousiast mee. Op de terugweg gestopt bij weg restaurantje voor lunch en Jackie kon bij thuiskomt alweer bedje in. Een beetje op tijd vandaag want vanavond gaan we eten bij Laka Leke restaurant waar ze vanavond ook een dansvoorstelling doen. Hier hadden we de house speciality besteld: smoking duck. Het was een hele eend gesmoord en in een soort curry pasta van kruiden. Het vlees viel van de botten en was smeuïg en enorm smaakvol: een echte aanrader. Ondertussen startte de traditionele dans show en Jackie zat met open mond te kijken en te genieten. Een heerlijke avond zo!

Op donderdag doen we rustig aan en gaan we naar de rijstvelden van Ubud. Bij café Tis kan je bij een prachtig zwembad kijkend over de rijstvelden ontbijten en chillen. We houden het hier goed vol tot na de lunch en verkennen nog even het paadje door het rijstveld heen. Daarna met de Gojek bestelde taxi weer naar huis voor een middagslaapje en wat zwembad tijd. We eten vanavond bij het resort een paar deuren verder, dan kan Jackie ook na het slaapje nog even rustig spelen in het zwembad. Morgen alweer laatste dagje Ubud voordat we zaterdag naar Nusa Penida vertrekken, dus gaan we nog één dag met de chauffeur op pad.

Mark en Jolien

Actief sinds 18 Juli 2008