Volgende stop - Reisverslag uit Bikāner, India van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu Volgende stop - Reisverslag uit Bikāner, India van Mark en Jolien - WaarBenJij.nu

Volgende stop

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark en Jolien

29 Juli 2009 | India, Bikāner

Ja hoor, daar zijn we alweer! Ja deze keer een keertje sneller dan anders, omdat we internet in ons hotel hebben. Dus kan nu makkelijk even een berichtje plaatsen. En aangezien we vandaag alweer zoveel hebben meegemaakt...

Vanmorgen ging vroeg de wekker en waren we heel blij uit te checken uit het hotel en de main bazaar van Delhi te kunnen verlaten. Onze chauffeur Bhuwan stond zoals afgesproken klaar dus konden we beginnen aan de 500 km. Het eerste gedeelte was voornamelijk Delhi en dus heel veel armoede. Het is af en toe best slikken wat je hier langs de weg ziet liggen (kadavers etc) en wat voor mensen aan je auto deur komen bedelen. Toen we eenmaal Delhi hadden verlaten werd het al een stuk minder, alleen helaas bleef het landschap dor en droog. Ook het verkeersgedrag van de mensen is bizar, dus het is af en toe ogen dicht en hopen op de goede rij kunsten van Bhuwan. Helaas is dit vandaag niet helemaal goed gegaan...We moesten in een drukke straat de bocht om en zo vliegt er een Riksha in onze auto Het was behoorlijk schrikken omdat het glas overal heenvloog, maar met ons niks aan de hand. De chauffeur naar buiten toe, allemaal Indische mensen schreeuwen en boos terwijl het de fout was van de Riksha. De auto had gesprongen ruit en blikschade, maar olie etc was goed dus maar besloten om verder te rijden. Toen had zich al een hele menigte om onze auto verzameld en foto's aan het maken van ons (denk dat we plaatselijk nieuws zijn) dus een beetje ongemakkelijk allemaal. Vooral de chauffeur was heel erg geschrokken, niet onbegrijpelijk.

Na een lange en slopende reis van 10 uur kwamen we dan aan bij onze bestemming: Bikaner. Dit ligt heel oostelijk en het landschap is nu verandert in een woestijn. Overal kamelen en natuurlijk koeien die maar over straat slenteren. We hebben lekker in ons hotel gegeten, wat er overigens prima uitziet! Ook hebben we voor het eerst kunnen douchen, aangezien het vorige hotel die faciliteit niet naar behoren bood haha. Dus na een lekkere curry nu aan bed toe. Nog even mailtjes checken etc en dan lekker slapen. Morgen dit stadje verkennen en fort en palijs bekijken. Denk morgen nog wel een update te zetten, want daarna gaan we naar Jaismalar: de woestijn! Waar we een heuse kamelen safari gaan doen en gaan slapen in de woestijn.

Tot snel!
xx

• 29 Juli 2009 - 16:56

Marloes:

Hee jootje! Tijd niet gesproken zeg! Grappig dat ik via deze site weer precies weet wat je uitspookt! Klinkt allemaal erg avontuurlijk! Waar was je trouwens op de ccc reunie? Hoop je na de vakantie weer eens te spreken. Veel plezier nog! Kus Marloes
Mark en Jolien

Actief sinds 18 Juli 2008